۰
یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی که به حساب سرپرستان خانوار ۷۲ میلیون ایرانی واریز شده است، فعلا قابل برداشت نخواهد بود.
جزئیات یارانه جدید از عدم برداشت تا واریز کمتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، سرانجام پس از اعلام رئیس جمهوری و توضیحات وی در مورد جریان اصلاح یارانه‌های پنهان و ارز ۴۲۰۰ تومانی، پرداخت یارانه جدید در شب گذشته انجام شده است.

اما در رابطه با این یارانه برخی ابهامات مطرح است که از سازمان هدفمندی یارانه‌ها مورد سوال قرار گرفت.
یارانه جدید جایگزین قبلی‌ها شد
بر اساس این گزارش، یارانه پرداختی جدید جایگزین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و معیشتی شده و دیگر چنین مبالغی در ماه پرداخت نخواهد شد بلکه در قالب نرخ جدید است که می‌تواند در ادامه با اصلاح تدریجی ارز ۴۲۰۰ مبلغ آن تغییر کند.

۲۳ میلیون خانوار یارانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی گرفتند
اما یارانه جدید،  برای ۷۲ میلیون ایرانی شامل ۲۳ میلیون خانوار واریز شده که برای سه دهک اول با مبلغ ۴۰۰ هزار تومان و دهک بین چهار تا ۹ مبلغ ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

یارانه جدید فعلا قابل برداشت نیست؛ اعلام می‌شود
 برداشت این یارانه فعلا به دلایلی امکان ندارد که احتمالا طی روزهای آینده از سوی دولت اطلاع‌رسانی شده و برداشت آن برای دریافت کنندگان امکان پذیر می‌شود.

چرا مبلغ کمتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است
افراد دریافت کننده یارانه جدید ممکن است در حساب‌ها با مبلغی کمتر از ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان مواجه باشند که دلیل آن به کسر  قسط وام یک میلیونی مربوط به دوران کرونا که به یارانه بگیران پرداخت و هر ماه از حساب یارانه آنها کسر می‌شد، بر می‌گردد. بر این اساس با توجه به این‌که دیگر یارانه ۴۵ هزار تومانی پرداخت نمی‌شود و این رقم ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان جایگزین آن شده است بنابراین قسط وام کرونا از همین رقم کسر شده که تقریبا کمتر از ۵۰ هزار تومان بود.

اعتراض را اعلام کنید
اما کسانی که در لیست یارانه‌بگیران ولی یارانه‌ای دریافت نکرده‌اند می‌توانند اعتراض خود را به این موضوع از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir  و یا شماره ۶۳۶۹ اعلام کنند که از سوی وزارت رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بر این اساس بعد از بررسی‌هایی که در این رابطه صورت می‌گیرد، اگر شخص معترض محق دریافت یارانه تشخیص داده شود این مبلغ به او پرداخت خواهد شد. حتی برای این دو ماهی که واریز صورت می‌گیرد نیز در قالب معوقه پرداخت می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdce7e8v.jh8nvi9bbj.html
تازه ترین اخبار