۰
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶

سودآور ترین شهر جهان کدام شهر است؟

بر اساس نظرسنجی شرکت بیمه ملکی مستقر در بریتانیا (CIA Landlords)، دبی، سودآورترین و گران‌ترین مکان در جهان برای مالکان ایربی‌ان‌بی (Airbnb) به ویژه برای صاحبان املاک در نزدیکی برج خلیفه است.
به گزارش ایسنا به نقل از بیزنس، صاحبخانه‌هایی که دارای املاک، اطراف بلندترین ساختمان جهان هستند، می‌توانند به طور متوسط ‌۹۳۰ پوند (۱۱۵۰ دلار) در هر شب یا ۳۳۹هزار و ۴۵۰ پوند در سال درآمد کسب کنند، به این معنی که تنها چهار ماه طول می‌کشد تا سرمایه‌خود را بازگردانند.

بر اساس این نظرسنجی، دبی، سودآورترین مکان برای صاحبخانه است زیرا تنها چهار ماه طول می‌کشد تا آنها پس از سرمایه‌گذاری در ملک، پول خود را پس بگیرند.

میانگین قیمت خرید آپارتمان در این شهر ۱۱۲هزار و ۶۲۴ پوند است، یعنی فقط ۱۲۱ شب باید ملک اجاره داده شود تا این هزینه برگردد. با این حال، دبی تنها مکانی سودآور برای صاحبخانه‌هایی است که ملکی در نزدیکی برج خلیفه دارند زیرا کسانی که دورتر هستند فقط ۱۸۱ پوند در هر شب اجاره دریافت می‌کنند.

بازار املاک در امارات متحده عربی، دومین اقتصاد بزرگ عربی، پس از رکود ناشی از بیماری همه‌گیر بهبود یافته است زیرا اقتصاد این کشور به پشتوانه اقدامات مالی و پولی بهبود می‌یابد.

کاهش تقاضا و بهبود احساسات سرمایه‌گذاران نیز به افزایش فروش ملک به ویژه در دبی و ابوظبی، در میان افزایش فعالیت‌های اقتصادی کمک کرده است.

کارشناسان این صنعت می‌گویند که انتظار می‌رود ابتکارات جدید مانند ویزا برای بازنشستگان خارج از کشور و گسترش طرح ویزای طلایی ۱۰ ساله از بازار محلی حمایت کند.

این نظرسنجی نشان داد که دومین مکان سودآور برای این افراد، هیلو در هاوایی است، جایی که تنها ۲۰۰ شب طول می‌کشد تا مالکان بتوانند پول خود را بازگردانند.

نیویورک در رتبه دوم گران‌ترین ایربی‌ان‌بی در جهان قرار دارد و صاحبان املاک نزدیک سنترال پارک به طور متوسط ‌۷۶۷ پوند برای هر شب دریافت می‌کنند.

ادینبورگ در جایگاه سوم قرار گرفت و صاحبان املاک نزدیک قلعه معروف شهر ادینبورگ شبی ۴۱۶ پوند دریافت می‌کنند، پس از آن پاریس با قیمت ۴۱۲ پوند و املاک مشرف به پل گلدن گیت سانفرانسیسکو با قیمت ۴۰۳ پوند قرار گرفتند.

در همین حال، کوزکو در پرو، زیان‌آورترین مکان برای صاحبخانه‌ها برای شروع کسب و کار ایربی‌ان‌بی است زیرا طبق بررسی بیش از ۱۳ سال یا ۴۸۱۰ شب طول می‌کشد تا صاحبخانه بتواند پول خود را بازگرداند.

پکن در چین دومین شهر زیان‌آور برای صاحب‌خانه‌های ایربی‌ان‌بی است که در آن ۳۷۷۱ شب طول می‌کشد تا با یک ملک یک خوابه با قیمت ۱۷۲ پوند در هر شب هزینه دریافت کنید و پس از آن نایروبی، کنیا، با ۳۳۸۹ شب با هزینه متوسط ‌شبی ۳۲ پوند قرار دارد. لندن، چهارمین مکان با سودآوری کم است و صاحبخانه‌های ایربی‌ان‌بی بیش از پنج سال و نیم - ۲۸۰۳ شب - فرصت دارند تا پس از سرمایه‌گذاری در ملک، پول خود را پس بگیرند.

در حالی که مالکان ممکن است در مورد سرمایه‌گذاری در املاک به منظور ایربی‌ان‌بی تردید داشته باشند، واضح است که تقاضا برای املاک در این فضا وجود دارد و این یک حرکت تجاری سودآور است.

با این حال، مهم است که صاحبخانه‌ها مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را بسنجید، به‌ویژه در کشورهایی در سایر قاره‌ها که نگهداری از املاک و مهمانان سخت‌تر خواهد بود. اگر بتوان بر این مشکلات غلبه کرد، بدیهی است که آنها شاهد بازگشت سالم خواهند بود.

شایان‌ذکر است که ایربی‌ان‌بی، پایگاه داده مالکانی است که ملک خود را برای اجاره کوتاه مدت ارائه می‌دهند.
https://akhbarbank.com/vdcexe8v.jh8nni9bbj.html
تازه ترین اخبار