موسسه کاسپین هم در مسیر انحلال قرار گرفت

5 ارديبهشت 1401 ساعت 10:35

موسسه اعتباری کاسپین نیر همانند موسسه توسعه در مسیر انحلال قرار گرفته است.اما در این بین تکلیف کارمندان این دو موسسه که با سابقه فعالیت چندین ساله و همچنین سهامداران روشن نیست.


به گزارش خبرنگار اخباربانک، موسسه اعتباری توسعه که نخستین و قدیمی ترین موسسه اعتباری کشور به شمار می رود طبق تصمیم شورای پول و اعتبار در مسیر انحلال قرار گرفته و در دو سال اخیر روند جمع آوری شعب این موسسه در حال انجام است.

موسسه اعتباری کاسپین نیز طبق نامه هایی که سرپرستی این موسسه با کارمندان موسسه داشته در مسیر انحلال است.




اما در این بین چند موضوع باید حل و شفاف شود.نخستین موضوع سهامدارانی هستند که سهام این دو موسسه را در اختیار دارند ولی امکان فروش سهم خود را پس از گذشت حداقل یک دهه ندارند.

دوم کارمندانی هستند که در این دو موسسه سالهاست که مشغول به کار شده و با گذشت زمان و افزایش سن امکان جذب دوباره در موسسه یا بانک دیگر را ندارند.

بنابراین مدعی هستند که بانک مرکزی و موسسات مذکور وعده جذب در شبکه بانکی را به کارمندان این موسسات داده اند که که اجرایی نشده است.




یکی از کارمندان موسسه کاسپین در تماس با اخباربانک می گیود: من ازکارکنان موسسه اعتباری کاسپین هستم که درپایان سال1400به همراه کارکنان موسسه توسعه(1100نفرمجموع) طبق دستورسران قوا وبانک مرکزی وزارت اقتصاد قرار شد به بانکها، موسسات وشرکتهای تابعه انتقال پیداکنیم.

وی ادامه می دهد: بانک مرکزی دستور را به بانکها اعلام کرده ولی بانکها با سنگ اندازی در جذب این کارمندان، تاکنون این وعده رامحقق نکرده اند.

یک کارمند موسسه توسعه نیر می گوید: بانک مرکزی دو پیشنها ارائه کرد و ۱۶۳ نفر در موسسه توسعه برای مراحل جذب با انجام قرعه کشی به بانک ها معرفی شدند اما بانک ها همکاری ندارند .

وی ادامه می دهد: ۱۱۰۰ نفر منتظر اجرایی شدن وعده جذب در سیستم بانکی هستند.این تعداد بدلیل عدم تحقق وعده بانک مرکزی با بیکاری مواجه هستند.
خبرنگار: علی طالب زاده
 


کد مطلب: 85272

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/85272/موسسه-کاسپین-هم-مسیر-انحلال-قرار-گرفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com