۷
۲۶
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۵

موسسه کاسپین هم در مسیر انحلال قرار گرفت

موسسه اعتباری کاسپین نیر همانند موسسه توسعه در مسیر انحلال قرار گرفته است.اما در این بین تکلیف کارمندان این دو موسسه که با سابقه فعالیت چندین ساله و همچنین سهامداران روشن نیست.
موسسه کاسپین هم در مسیر انحلال قرار گرفت
به گزارش خبرنگار اخباربانک، موسسه اعتباری توسعه که نخستین و قدیمی ترین موسسه اعتباری کشور به شمار می رود طبق تصمیم شورای پول و اعتبار در مسیر انحلال قرار گرفته و در دو سال اخیر روند جمع آوری شعب این موسسه در حال انجام است.

موسسه اعتباری کاسپین نیز طبق نامه هایی که سرپرستی این موسسه با کارمندان موسسه داشته در مسیر انحلال است.




اما در این بین چند موضوع باید حل و شفاف شود.نخستین موضوع سهامدارانی هستند که سهام این دو موسسه را در اختیار دارند ولی امکان فروش سهم خود را پس از گذشت حداقل یک دهه ندارند.

دوم کارمندانی هستند که در این دو موسسه سالهاست که مشغول به کار شده و با گذشت زمان و افزایش سن امکان جذب دوباره در موسسه یا بانک دیگر را ندارند.

بنابراین مدعی هستند که بانک مرکزی و موسسات مذکور وعده جذب در شبکه بانکی را به کارمندان این موسسات داده اند که که اجرایی نشده است.




یکی از کارمندان موسسه کاسپین در تماس با اخباربانک می گیود: من ازکارکنان موسسه اعتباری کاسپین هستم که درپایان سال1400به همراه کارکنان موسسه توسعه(1100نفرمجموع) طبق دستورسران قوا وبانک مرکزی وزارت اقتصاد قرار شد به بانکها، موسسات وشرکتهای تابعه انتقال پیداکنیم.

وی ادامه می دهد: بانک مرکزی دستور را به بانکها اعلام کرده ولی بانکها با سنگ اندازی در جذب این کارمندان، تاکنون این وعده رامحقق نکرده اند.

یک کارمند موسسه توسعه نیر می گوید: بانک مرکزی دو پیشنها ارائه کرد و ۱۶۳ نفر در موسسه توسعه برای مراحل جذب با انجام قرعه کشی به بانک ها معرفی شدند اما بانک ها همکاری ندارند .

وی ادامه می دهد: ۱۱۰۰ نفر منتظر اجرایی شدن وعده جذب در سیستم بانکی هستند.این تعداد بدلیل عدم تحقق وعده بانک مرکزی با بیکاری مواجه هستند.
خبرنگار: علی طالب زاده
 
https://akhbarbank.com/vdcdxx0j.yt0k56a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
کارمند
Iran, Islamic Republic of
بانک مرکزی با وعده بکار گیری پرسنل در بانک های دیگر ما را خانه نشین کرده .
اخبار بانک تشکر
صدای ما را به مسئولان برسانید
کارمندان را فریب ندهند .
لیلا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام و قبولی طاعات و عبادات
بنده احدی از کارکنان موسسه اعتباری توسعه هستم که بعد از انحلال بیکار شدم و بعد از ۱۲ سال سابقه کار کردن در موسسه ای که بانک مرکزی خودش مجوز داده بود بهش الان خانه نشین شده و معیشتم دچار مشکل زیادی شده به گونه ای که در روند زندگیم مشکل ایجاد کرده،بانک مرکزی قول داده بود در صورتی که ۱ برابر سنوات بگیریم ما رو جذب بانکها میکنه اما الان بانک مرکزی زیر فولش زده و میگه بانکها همکاری نمیکنن،مگه نهاد بالاتر از بانکها بانک مرکزی نیست چطور به حرف بانک مرکزی گوش نمیدن،همه بانکها دارن آگهی استخدامی میزنن یعنی نیرو نیاز دارن اما از پذیرش ما خودداری میکنند.خواهش میکنم ،التماس میکنم پیگیری کنین و نزارین بعد ۱۲ سال بیکار بشیم
امید
Iran, Islamic Republic of
انشالله بزودی همه جذب شبکه بانکی میشید
کارمند بیکار
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
لطفا طبق نامه الصاق شده؛ صدای پرسنل رو به گوش مسولینی که همه خبر دارند؛ مجدد برسانيد
امید
Iran, Islamic Republic of
سلام من از کارمندان موسسه اعتباری کاسپین هستم.بانک مرکزی قول بکارگیری همکاران در سایر شبکه بانکی در فروردین ماه دادند.اما هنوز هیچ کاری انجام نشده است .
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده هم از پرسنل موسسه کاسپین می باشم که متاسفانه با توجه به اینکه وعده های بانک مرکزی در خصوص جذب در سیستم بانکی محقق نشده با مشکلات معیشتی روبرو شده ایم که روزهای سختی رو به سر می‌بریم از مسئولین محترم خواهشمندیم مساعدت نمایند.
علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت همه ی مسولین محترم.طاعات و‌عباداتون قبول
بنده از کارمندان توسعه هستم که بانک مرکزی قول جذب‌در بانکهای دیگر داده و‌با قرعه کشی به بانکها معرفی شدیم ولی بانکها متاسفانه بسیار کند عمل کرده و با گذشت دوماه هنوز خانه نشین مانده ایم.و بعضی بانکها هم بهانه های عجیبی میاورند.ایا انصاف است بعد ۱۲ سال سابقه ی بانکی اینگونه با مارفتار شود؟هزینه های زندگی در این شرایط اقتصادی بسیار زیاد است و‌فشار زیادی روی کارمندان است.چرا بانک‌مرکزی برخورد جدی با بانکها برای جذب پرسنل ندارد.زیرا با توجه به تقسیم شدن پرسنل بین بانکها حدود پنجاه شصت نفر به هربانکی برای جذب معرفی شده اند.از بانک مرکزی و‌مسولین خواهشمندبم این موضوع را سریعتر پیگیری نمایند.
Iran, Islamic Republic of
ماکارمندان فرشتگان که سه سال پیش بیکارمون کردن وبعضیهارو بناپارتی نگه داشتن توی کاسپین باید چکارکنیم؟
ساسان
Iran, Islamic Republic of
من از شما خواهش دارم به داد این خانواده ها برسید و پیگیر مشکل این عزیزان باشید.
دهقانپور
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هیچ هماهنگی واسه جذب پرسنل نشده و وعده و قول توخالی بوده از همه بدتر اینکه نهادریاست جمهوری هیچ توجهی به بیکاری ما نکرده
امیدوارم صدای ما به گوش مسئولین برسه
Iran, Islamic Republic of
سلام.
فریبمون دادند و تو این مملکت کسی نیست پیگیری کار ما رو انجام بده. بی کار شدیم. بانک مرکزی فریبمان داد.
کارمند
Iran, Islamic Republic of
با اینکه بانک مرکزی وظیفه دارد همکاران بیکار شده را به کار بگیرد لکن برای بکار گرفتن آنها مبلغ گزافی از سنوات همکاران کم میکند که این منصفانه نیست و اجبارا ما الان خانه نشین شدیم.
خواهش من این است که بانک مرکزی مقدماتی فراهم کند که همکاران ما را با چشم پوشی از سن که مانع جذب ما در سایر بانکها میشود، بکار گیرند بهرحال از یک کارمند صفر صد پله بالاتر هستیم.
حسین ق
Iran, Islamic Republic of
بنده هم از کارکنان موسسه اعتباری توسعه هستم که بعد از انحلال بیکار شدم و بعد از حدود 10 الی 12 سال سابقه کار کردن خانه نشین شدم واقعا جواب زن و بچه ما را چه کسی میده ؟؟ ما که یکروز افتخار میکردیم شغل با ثباتی داریم و به پشتوانه اون متاهل هم شدیم ، کدامیک از مسئولین پاسخگو خواهد بود ؟؟؟؟ جواب فرزندم را که با گریه میپرسه دیگه سرکار نمیری ؟ دیگه خوراکی نداریم ؟؟ را کی میده ؟؟؟بانک مرکزی قول داده بود در صورتی که ۱ برابر سنوات بگیریم ما رو جذب بانکها میکنه اما الان بانک مرکزی زیر فولش زده و میگه بانکها همکاری نمیکنن،مگه نهاد بالاتر از بانکها بانک مرکزی نیست چطور به حرف بانک مرکزی گوش نمیدن،همه بانکها دارن آگهی استخدامی میزنن یعنی نیرو نیاز دارن اما از پذیرش ما خودداری میکنند.خواهش میکنم پیگیری کنین ....
آقاییون مدعی ....
آقای ریئسی...
آقایونی که ادعا میکنید اوضاع کار و رفاه اجتماعی بهتر میشه ...
الان کجا هستید ؟؟؟؟
فقط یک مشت مسئول مدعی که کاری بلد نیستین...
M
Iran, Islamic Republic of
با سلام
بنده از پرسنل موسسه اعتباری کاسپین هستم که ۱۲ سال از بهترین روزهای زندگی خودم رو با کمترین حقوق و بدون هیچ مزایایی توی این موسسه ای که مجوزش از بانک مرکزی صادر شده کار کردم و همچنین ۵ سال آخر رو با بدترین شرایط جهت آروم کردن و پرداخت سپرده های مشتریان و وصول اقساط تسهیلات گیرندگان کار کردم و حالا که مسئولان به هدفشون رسیدن انحلال موسسه اعلام شده و به ما هم وعده بکارگیری در بانکهای دیگه داده شده و بعد از یک ماه اعلام کردن که فعلا به اداره کار مراجعه کنید.
با توجه به اینکه توی این همه سال تلاش با حقوق حداقلی داشتیم زندگی می کردیم حالا با این وضعیت توی فشار مالی زیاد و این همه مشکلات اقتصادی به شدت درگیر هستیم و هر روز از لحاظ روحی و روانی بدتر بدتر میشیم خواهش می کنیم به داد ۱۱۰۰ نیروی بی گناه و بی دفاع موسسه اعتباری کاسپین و توسعه که عمر و جوانی خودشون رو توی این موسسات گذاشتن برسین.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنده از پرسنل موسسه کاسپین هستم . بهترین سالهای جوانی ما در موسسه و تععین تکلیف سپرده گذاران و وصول مطالبات گذشت اکنون بعد از گذشت ۱۰ سال بیکار شدیم و با دستور بانک مرکزی در انتظار جذب شبکه بانکی متاسفانه این روند بسیار کند شده و معیشت ما متوقف لطفا صدایما رو به گوش مسعولان برسانید
Sara
Iran, Islamic Republic of
با سلام
ما از کارکنان موسسه اعتباری توسعه هستیم که با بیش از ۱۲ سال سابقه کاری ، آخر اسفند گفتن موسسه منحل شده و ما بیکار شدیم افرادی که بند ۲ رو انتخاب کردن آقای مطهری فرمودن جذب شبکه بانکی میشیم حالا ما خانه نشین شدیم از شما میخواهیم صدای ما رو به مسولان برسانید همه بانکها از پذیرش ما خودداری میکنن در حالی که خود بانکها آگهی استخدام میزنن خواهش میکنیم حرف ما رو برسانید کسی حرفمان را گوش نمیکند
مجید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
با توجه به اینکه بانک مرکزی جدیت لازم رو در جهت جذب کارمندان بیکار شده موسسه توسفه توسط سایر بانکها نداشته از مسئولین محترم تقاضا داریم پیگیری لازم رو در این خصوص داشته باشند تا مشکل ببکاری و معاش ابواب جمعی موسسه توسعه صورت بپذیره
علی قویدل
Iran, Islamic Republic of
با توجه به اینکه افرا دی که از این موسسات بیکار شده و با مشکلات فراوان اقتصادی و مالی روبرو شده و از تامین زندگی و معیشت خود بر نمی آیند و با نظر به اینکه بانک مرکزی قول جذب و همکاری آنها را داده،
شایسته است بانک مرکزی به وعده خود عمل کرده و مسئولین نیز در اینمورد بی توجهی نکنند و موجبات جذب آنها را فراهم کنند.
محمدمهدی خواجه
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام
بنده باگذشت ۱۵ سال از سنوات و کار در موسسه ای که خود بانک مرکزی مجوز داده بود ( کاسپین ) و ما کارکنان با جان و دل کارمیکردیم و عمرمون رو گذاشتیم متاسفانه خیلی راحت مارو کنار گذاشتن و بلاتکلیف و سرگردان مارو رها کردن امیدوارم شما صدای مارو به گوش مسئولین برسونین تا حداقل به داد ۱۱۰۰ نفر از نیروهای این موسسه و خانواده هاشون برسن.
رشید
Iran, Islamic Republic of
سلام با ۱۲ سال سابقه در توسعه بدون اینکه با بانک های دیگه اتمام حجت کنن مارو بیرون کردند .الان میگم ما فقط بهشون توصیه می‌کنیم شما رو جذب کنن درصورتی که در نامه شون قول جذب داده بودند
محمود
Iran, Islamic Republic of
به این راحتی بیش از ۱۰۰۰ نفر کارمند دو موسسه که مجوز بانک مرکزی رو داشتن یکباره و هیچکی صداش در نمیاد!!!
خواهش میکنم صدای ما باشید و به فریادمون برسید...
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا حرف ما را به مسولان برسانید
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
من از کارمندان موسسه اعتباری توسعه هستم پیش خانواده شرمنده هستیم به ما میگن چرا شما سرکار نمیرید ما چه جوابی بدیم بعد ۱۲ سال سابقه بانکی خانه نشین شدیم از شما عاجزانه میخواهیم در این ماه مبارک صدای ما رو به مسولان برسانید
مژگان
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام و قبولی طاعات و عبادات
من هم یکی از کارمندان موسسه توسعه هستم متاسفانه با وعده و وعیدهای پوچ تمام کارکنان این دو موسسه را مجبور به استعفا کردند. و متاسفانه الان بانک‌ها هم از پذیرش کارکنان سرباز زده اند و یا شرایط سختی مثل دوری راه، حقوق پایین و... را می گذارند که خود کارمندان قبول نکرده و متاسفانه بانک مرکزی هیچ قدرت اجرایی ندارد. صدای دادخواهی ما هم به گوش هیچ کس نمی رسد.
کارمند موسسه اعتباری توسعه
Iran, Islamic Republic of
واقعا توی این شرایط اقتصادی این همه جوون رو با دادن وعده بیکار کردن، دارن با زندگی اونا بازی میکنن، این همه جوون رو بیکار کردن اون وقت بانکها دارن آگهی استخدام میذارن هیچ کسی هم در قبال این ظلم جوابگو نیست، خدایا تو زندگی این جوونا رو حفظ کن
Iran, Islamic Republic of
سلام
بنده از کارکنان موسسه توسعه هستم که بعد از انحلال بیکار شدم و بعد از ۱۳ سال سابقه کار کردن و گذراندن بهترین دوران جوانیم در موسسه ای که باک مرکزی خودش بهش مجوز داده بود خانه نشین شدم و معیشتم و روند زندگیم دچار مشکل شده بانک مرکزی قول داده بود با گرفتن‌یک برابر سنوات ما را جذب بانک ها کند اما الان‌پاسخگو نبست و میگه بانک ها همکاری نمیکنند مگر نهاد بالاتر از بانک ها بانک مرکزی نیست!
چطور گوش نمیکنن و دارن آگهی استخدام میزنند پس نیرو نیاز دارند اما از گرفتن و پذیرش ما خودداری میکنند خواهش میکنم و تقاصا دارم پیگیری کنید اجازه ندهید بعد این همه سال بیکار شویم و شرمنده خانواده هامون لطفا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید
تازه ترین اخبار