۰
سازمان برنامه و بودجه بعداز ادامه ریزش شاخص بورس و اعتراض سهامداران برای دومین بار در چند روز اخیر به پیگیری مصوبه ۱۰ بندی حمایت دولت از بورس ، وعده داد.
به گزارش اخباربانک، ریزش روزانه قیمت سهام و شاخص بورس با چاشنی اعتراض سهامداران همچنان ادامه دارد تا سازمان برنامه و بودجه برای دومین بار در چند روز اخیر به پیگیری مصوبه ۱۰ بندی دولت برای حمایت از بورس و اجرا وعده دهد !

براساس این گزارش ، نهاد وابسته و مهم دولت اعلام کرد: ستاد اقتصادی دولت ۲۸ آذر، مصوبه‌ای ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه پیشنهاد کرد. از این مصوبه ۱۰ بندی تنها یک بند که در خصوص سوخت گاز و خوراک صنایع بود، نیاز به تغییراتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و تصویب مجلس دارد و بقیه موارد از اختیارات دولت است.

در این راستا، تغییرات مورد نیاز برای اجرای این مصوبه در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید و نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در سال آینده با فرمول سال ۱۴۰۰ محاسبه شده و نرخ سوخت گاز صنایع هم ۴۰ درصد نرخ خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود.

بند دیگر مصوبه ستاد اقتصادی دولت از جمله موارد مرتبط با تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه، بحث نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و موسسات اعتباری و یا اوراق مشارکت از طریق تصویب آیین نامه در درون دولت اجرا می‌شود و نیاز به تغییر بودجه و مصوبه مجلس ندارد.

از نظر دولت بهبود شرایط بازار سرمایه با تغییر وضع متغیرهای کلان اقتصادی رقم خواهد خورد اما بدون دخالت مستقیم از اجرای مصوباتی که به شرایط بازار کمک کند، حمایت خواهد کرد.

براساس این گزارش، مسعود میرکاظمی هم چند روز پیش و بعد از گذشت یک ماه از مصوبه 10 بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس ، وعده داده بود: سازمان برنامه و بودجه بر اجرای مصوبه ۱۰ بندی ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از بورس تاکید دارد. دولت علاوه بر برداشتن گام های عملی به حل ریشه ای مشکلات بازار سرمایه کمک خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcaoana.49nee15kk4.html
تازه ترین اخبار