تامین مالی 100 هزار میلیارد ریالی طرح‌های بزرگ صنعت گردشگری توسط بانک گردشگری

26 دی 1400 ساعت 15:25

چندین طرح‌ بزرگ صنعت گردشگری کشور با سرمایه گذاری و تامین مالی بالغ بر 100 هزار میلیارد ریالی بانک گردشگری و مجموعه‌های مرتبط ، به بهره برداری رسیده و یا در حال ساخت و تکمیل است.


به گزارش اخباربانک به نقل از روابط عمومی بانک گردشگری، بانک گردشگری در راستای رسالت خود، علاوه بر مشارکت از طریق عاملیت صندوق توسعه ملی و از محل بند(الف) تبصره 18 قانون بودجه کل کشور، به طور مستقیم نیز طرح‌های بسیاری را در حوزه گردشگری از منابع داخلی تامین مالی و حمایت کرده است.

از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه "کاروانسرای وکیل کرمان"، "هتل‌های فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)"، "مجموعه پرستیژلند اصفهان (شامل هتل، مراکز خرید و ...)"، پروژه "هتل و مراکز اقامتی سیرجان و بافت"، "مجتمع تفریحی، تجاری میکامال در منطقه آزاد کیش" و پروژه "منطقه ویژه اقتصادی تفریحی و گردشگری سرزمین ایرانیان(آیلند)" اشاره کرد.

همچنین تعداد زیادی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف، کارگاه های صنایع دستی کوچک و... در کشور نیز در راستای همین رسالت بانک گردشگری، تامین مالی و حمایت شده است. از جمله می‌توان از مجتمع تفریحی پردیس نوشیروانی بابل، مجتمع تجاری سیمرغ محمودآباد، هتل، رستوران و مرکزی تجاری وندای کی آشیان (کاشان)، هتل لیدو رامسر، هتل مجلل درویشی 2 (مشهد) و هتل ویستریا وهتل آتا آنا در تهران نام برد.

درباره بسته‌ها و خدمات بانکی ویژه فعالان حوزه گردشگری نیز علاوه بر تزریق مالی و تامین منابع برای اجرای پروژه های بزرگ، در جهت تسهیل فرآیندهای بانکی و اعتباری در حوزه گردشگری، این بانک اقدام به طراحی و ارایه بسته ها و خدمات بانکی ویژه فعالان حوزه گردشگری کرده است.

از جمله بسته های مورد اشاره، می‌توان به بسته ویژه آژانس های مسافرتی و گردشگری و تسهیلات کارت سفر، گردش کارت و... اشاره کرد که همگی در راستای ترویج گردشگری و تسهیل تبادلات مالی در حوزه گردشگری طراحی و ارایه شده است. همچنین می‌توان به انعقاد قرارداد با تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی کشور در راستای حمایت از صنعت حمل و نقل هوایی، توسعه صنعت گردشگری و ارزان‌سازی سفر طی دو سال گذشته اشاره کرد.


کد مطلب: 83711

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/83711/تامین-مالی-100-هزار-میلیارد-ریالی-طرح-های-بزرگ-صنعت-گردشگری-توسط-بانک

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com