پیشنهاد مجلس یارانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی است

26 دی 1400 ساعت 9:13

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه پیشنهاد دولت برای پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی به علت ناچیز بودن قابل قبول نیست اعلام کرد: پینشهاد مجلس ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.


به گزارش اخباربانک، احسان اردکانی درباره تعیین تکلیف یارانه ها در صورت حذف ارز ترجیحی به اقتصاد آنلاین گفت: یش‌بینی دولت این بود که با حذف ارز ترجحیی به صورت پلکانی یارانه‌ای بین ۹۰ تا ۱۳۰هزار تومان به دهک‌های مختلف پرداخت شود که میانگین آن نفری ۱۱۰هزار تومان است اما با توجه به اینکه تا پایان سال جاری ۲۰ میلیارد دلار ارز ترجیحی برای اقلام اساسی پرداخت می‌شود با حذف ۲۰ میلیارد دلار در سال آینده حدود ۴۰۰هزار میلیارد تومان منابع درآمدی برای دولت ایجاد می‌شود.

وی افزود: اگر همه این مبلغ یارانه شود، می‌توان به هر نفر ۵۵۰ هزار تومان یارانه پرداخت کرد. ۱۱۰ هزار تومان یک پنجم درآمد حاصل از حذف ارز ترجیحی است و اعلام نشده چهار پنجم دیگر در چه حوزه‌هایی است. البته احتمالا برای جبران کسری بودجه استفاده خواهد شد که قابل قبول نیست. چرا که بعد حذف ارز ترجیحی نمی‌توان با ۱۱۰هزار تومان آن را پوشش داد و حداقل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان باید به مردم تعلق بگیرد. ۵۰ درصد هم می‌تواند مورد استفاده دولت قرار گیرد.

اردکانی ادامه داد: خط قرمز مجلس ، معیشت مردم است . اینکه ارز ترجیحی به علت مشکلات و مفاسد آن حذف شود ، نباید مردم تاوان آن را بدهند.
 


کد مطلب: 83690

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/83690/پیشنهاد-مجلس-یارانه-۲۵۰-۳۰۰-هزار-تومانی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com