۰
مدیرعامل شرکت شاپرک از اعمال تغییرات در مبلغ و مدل نظام کارمزد این شبکه از سه ماهه اول سال آینده خبر داد.
مدل نظام پرداخت از سال آینده تغییر می‌کند
به گزارش اخباربانک، مسئولان شبکه پرداخت اعلام کردند که از سه ماهه اول سال آینده، هم در مبلغ و هم در مدل کارمزدهای شبکه پرداخت تغییراتی اعمال می‌شود.

دریافت کارمزد بابت خدمات بانکی در تمام کشور‌ها انجام می‌شود و کارمزد بانک‌های ایرانی جزو ارزانترین نرخ‌های کارمزد در دنیاست. در آبان ۱۴۰۰ بخشنامه مربوط به کارمزد خدمات بانکی (ریالی_الکترونیکی) اعلام شد که براساس آن، برخی تعاریف نسبت به بخشنامه سال ۹۹ تغییر پیدا کرده است.

*بخشنامه بانک مرکزی در سال ۱۴۰۰
کارمزد خدمات بانکی(ریالی_الکترونیکی) بانک مرکزی 1400
کارمزد خدمات بانکی(ریالی_الکترونیکی) بانک مرکزی 1400
*بخشنامه بانک مرکزی در سال ۹۹
کارمزد خدمات بانکی(ریالی_الکترونیکی) بانک مرکزی 1399
نشست تخصصی بازنگری در نظام کارمزد شبکه پرداخت و مبارزه با پولشویی و تخلفات شبکه پرداخت (۲۲ دی) در حاشیه نمایشگاه تراکنش برگزار شد.  

در این نشست به بررسی چالش‌های شبکه پرداخت و فعالان در این زمینه پرداخته شد که مهم‌ترین چالش شبکه پرداخت از سوی فعالان، موضوع کارمزد، هزینه تامین کارتخوان، کاغذ رسید کارتخوان‌ها و افزایش هزینه‌های فعالان در این زمینه بدون افزایش منابع درآمدی اعلام شد.  

دهقان می‌گوید: با مدل کارمزد فعلی، در چند سال آینده حال صنعت بدتر خواهد شد. حجم انبوهی از تخلفات در صنعت ناشی از نظام کار آمد کارمزد است.  

مدیر عامل شرکت شاپرک گفت: شبکه پرداخت قلب اقتصاد است. مجموعه حاکمیت پرداخت و بانک مرکزی همسو هستند و انواع و اقسام سناریو‌ها را انجام داده اند و این مسیر در بانک مرکزی در دست بررسی است. تا ۳ ماه اول سال آینده خبر‌های خوشی برای بانک ها، اصناف و psp خواهیم داشت.
https://akhbarbank.com/vdca0ina.49ne015kk4.html
تازه ترین اخبار