۰
۳
وزیر اقتصاد مدعی شد دولت با دو اقدام کنترل مخارج و منابع جدید تأمین هزینه‌ها و کنترل خلق بی ضابطه پول، ترمزِ تورم بی سابقه طی ۷۰ سال را در ماه گذشته کشید.
وزیر اقتصاد: دولت با دو اقدام ترمز تورم بی سابقه در ۷۰ سال را کشید
به گزارش اخباربانک، احسان خاندوزی با اعلام ادعای اینکه نرخ تورم در ماه گذشته و پس از چهار ماه تلاش شبانه روزی مسئولان، کاهش یافته ، گفت: دولت در شرایطی شروع بکار کرد که تجربه تورم بسیار بالا و چهار سال پیاپی طی 70 سال گذشته بی سابقه بود و هرچند پیش از این و مثلاً در دوران جنگ تحمیلی یا دوران سازندگی ، تجربه تورم بالا وجود داشت اما بلافاصله کنترل شده بود.

وی ادامه داد: دولت قبلی در چند ماه ابتدای سال جاری اقدام به استقراض 50 هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی و برای تأمین هزینه‌ها کرده بود و علاوه بر افزایش بی سابقه قیمت ها ، کمبود برخی کالا‌ها هم  منجر به تشکیل صف‌های طولانی اقلامی مانند مرغ شده بود. این چالش ها و اشتباهات دولت پیشین و فشار‌های ناجوانمردانه دشمنان خارجی به دولت جدید منتقل و باعث شد بخش بزرگی از جلسات ستاد اقتصادی دولت مربوط به یافتن راه حل گذر از استقراض از بانک مرکزی باشد.

این مقام مسئول افزود: در حالی خلق بی ضابطه پول و اضافه خرجی‌های دولت، دو منشاء اصلی تورم هستند که وقت دولت طی چهارماه اول سال ، صرف کنترل دلار شد اما عده‌ای می‌کوشیدند در آستانه مذاکرات وین با افزایش مصنوعی قیمت ها ، گروه مذاکره کننده  ایرانی را تحت فشار قرار دهند.

خاندوزی گفت: کنترل مخارج دولت و ایجاد منابع جدید برای تأمین هزینه‌ها و کنترل خلق بی ضابطه پول بانکی، دو هدف اصلی جلسات دولت بود و منجر به کشیده شدن ترمزِ تورم و دیگر موتور‌های بی ثبات کننده اقتصاد شد و اولین نشانه ظاهری نیز کاهش تورم نقطه به نقطه در آذر است. همچنین سرانجام حدود یک ماه قبل و در شرایط محرومیت از درآمد‌های نفتی، پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته سال گذشته پرداخت شد.

وی فرار بزرگ مالیاتی و فساد و کم کاری شرکت‌های زیانده دولتی را از دیگر مشکلات مورد توجه دولت جدید دانست.
https://akhbarbank.com/vdciqwav.t1apy2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
پس چرا جلوی بانک های بنگاه دار که تولید نقدینگی کاذب هم میکنند و بانک هایی که با تبدیل معوقات کلان به وام جدید اقدام و سود موهومی می سازند
رامین
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم ایشون جای پدال ترمز و گاز رو اشتباه گرفتن
اعتراض
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۵۸:۴۰
هر روز در رسانه های برای بازنشستگان تامین اجتماعی وام اعلام می کنند ولی متاسفانه پرداخت وام هیچ خبری نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟ وام مبلغ 12 میلیون تومانی فقط به بازنشستگان لشکری و کشوری می دهند، نه به بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته اسرائیل
تازه ترین اخبار