۰
۲
بازار بزرگ یا همان پانزده خرداد یک مرکز تجاری بسیار بزرگ به حساب می‌آید. بانک‌های فعال در این محدوده مشتریان ویژه خود را دارند و به آن‌ها خدمات ویژه مثل سپرده‌گذاری با سود بالا و وام‌‌های چند روزه می‌دهند.
سود ۲۵ درصدی برخی بانک‌ها برای مشتریان وِیژه
به گزارش اخباربانک، براساس مصوبه شورای پول و اعتبار نرخ سود سپرده باید بین ۱۰ تا ۱۸ درصد باشد. برخی از بانک‌ها برای جذب نقدینگی بیشتر میزان سود برای سپرده‌گذاری بلندمدت خود را به ۲۱ درصد رسانده‌اند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد که برخی از بانک‌های فعال در پانزده خرداد برای مشتریان ویژه خود بیش از ۲۵ درصد سود سپرده می‌دهند.

سرمایه اولیه مشتریان ویژه برای سپرده‌گذاری باید حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد. متقاضی یک حساب فعال بانکی دیگری نزد بانک همان شعبه داشته باشد.

یک مشتری ویژه درخصوص سود سپرده می‌گوید: گردش حساب من در ماه از یک میلیون تا دو میلیارد تومان است. روز گذشته بانک به من پیشنهاد سود ۲۵ درصدی داد، یعنی باید دو میلیارد تومان به صورت یک ساله سپرده‌گذاری کنم. در کنار آن یک حساب دیگر هم برای کارهای روزمره خود داشته باشم.

یکی دیگر از مشتریان ویژه این بانک‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید: ماهانه بین ۵۰۰ تا سه میلیارد تومان گردش حساب دارم. بانک به من گفت که با سپرده یک ساله و سرمایه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیونی می‌توانم سود ۲۵٫۵ درصد بگیرم، یعنی ۶۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سود دریافت کنم.

این رقم‌ها نشان می‌دهد که یک مشتری ویژه بانک با سپرده‌گذاری در محدوده دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان می‌تواند در پایان سال حدود ۶۳۰ میلیون تومان سود دریافت کند. آیا دریافت این سود قانونی است؟
سه روز وام می‌دهیم

یکی دیگر از مزایای مشتری ویژه بودن دریافت وام بدون معطلی است. پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که این بانک‌ها وام ازدواج را سه روزه و دیگر وام‌های عادی را برای مشتریان ویژه خود یک هفته‌ای پرداخت می‌کنند. این درحالی است که یک فرد معمولی ممکن است یک سال در صف وام ازدواج بماند.

یکی از دریافت کنندگان وام ازدواج که مشتری ویژه بانک‌ نیز به حساب می‌آید می‌گوید: من و همسرم یک ماه بعد از عقد به بانک مراجعه کردیم با اینکه حساب همسرم مشکلاتی داشت اما سه روز بعد وام را دریافت کردیم.

یکی دیگر از این افراد درباره دریافت وام به تجارت‌نیوز می‌گوید: من برای حل مشکلاتی نیاز به وام داشتم. با معرفی دو ضامن یک هفته و بدون هیچ مشکلی وام ۱۰۰ میلیون تومانی گرفتم.

دو سال از مصوبه پرداخت وام ودیعه مسکن ستاد ملی کرونا می‌گذرد و بانک‌ها ادعا می‌کنند که بودجه ندارند. جمعیت زیادی از مستاجران برای دریافت وام ودیعه مسکنی که به یک میلیون تومان هم نمی‌رسد ماه‌هاست پشت در بانک‌ها مانده‌اند، اما به نظر می‌رسد بودجه وجود دارد ولی برای مشتریان ویژه.
منبع:تجارت نیوز
https://akhbarbank.com/vdca0ena.49new15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
اینا را از خودشون در میارن
Romania
مملکت شیر تو شیر از این بهتر هم نمیشه!!
تازه ترین اخبار