سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک در انگلیس!

27 آذر 1400 ساعت 13:51

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس گفت: متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفر‌های متعدد این مدیر بانکی به لندن است.


به گزارش اخباربانک به نقل از تسنیم، احسان ارکانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: درحالی که تبعات فرار محمود خاوری به کانادا کماکان گریبانگیر افکار عمومی است، متاسفانه اخبار و اسناد منتشرشده حاکی از سکونت خانواده مدیرعامل یک بانک خصوصی در انگلیس و سفرهای متعدد این مدیر بانکی به لندن است.

وی افزود: جای سوال جدی وجود دارد که چگونه چنین فردی صلاحیت در اختیار داشتن اطلاعات و مدیرعامل بانکی با میلیون‌ها سپرده گذار را دارد و ضرورت دارد که وزارت اقتصاد و بانک مرکزی توضیح دهند چگونه وی صلاحیت این مدیر بانکی را تایید کرده‌اند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سفرهای متعدد این فرد به انگلیس طی 2 سال گذشته مشکوک است، گفت: زیان انباشته بالای بانک تحت مدیریت این فرد در دو سال اخیر و تعلیق نماد بورسی این بانک به علت عدم شفاف‌سازی طی ماه‌های گذشته تنها بخشی از عملکرد مدیرعامل لندن‌نشین در طول دوران مدیریتش است.

عضو هیئت تحقیق و تفحص از بانک‌ها در مجلس در پایان تأکید کرد: ضرورت دارد نهادهای نظارتی، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد این موضوع را مورد توجه قرار دهند و در بررسی صلاحیت این فرد برای تصدی مسئولیت‌های مهم بانکی تجدیدنظر صورت پذیرد و اجازه تکرار تجربه تلخ فرار محمود خاوری داده نشود.


کد مطلب: 83290

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/83290/سکونت-خانواده-مدیرعامل-یک-بانک-انگلیس

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com