۰
معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، برنامه جدید برای کنترل میزان دارایی بانک‌ها و کشف تخلفات را اعلام کرد که از طریق سامانه سمات انجام خواهد شد
برنامه جدید بانک مرکزی برای کنترل دارایی بانک‌ها و کشف تخلفات
به گزارش اخباربانک، مهران محرمیان درباره برنامه جدید بانک مرکزی برای کنترل میزان دارایی بانک‌ها به‌وسیله سامانه سمات (سامانه متمرکز الکترونیکی اطلاعات تسهیلات و تعهدات) به فارس گفت: این موضوع در حوزه مقرره‌گذاری و فنی در حال بررسی است و به‌زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چند ماه پیش نقدهایی نسبت به سامانه سمات وجود داشت مبنی بر اینکه اطلاعات در این سامانه فقط ثبت می‌شود اما امکان داده‌‌پردازی و تحلیل محتوای آن وجود دارد، توضیح داد: در حال حاضر در سامانه سمات امکان پردازش اطلاعات وجود دارد و قابلیت‌های هوشمند در حال اضافه شدن به این سامانه است.

این مقام مسئول افزود: سامانه سمات به مرحله‌ای رسیده که امکان نظارت بر عملکرد بانک‌ها در حوزه تسهیلات اعطایی و کشف تخلفات در این بخش را فراهم کرده و درواقع این سامانه به ابزار نظارتی بانک مرکزی تبدیل شده است.

محرمیان با بیان اینکه سامانه سمات به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و مدام در حال ارتقاء است، ادامه داد: گروه تخصصی و فنی برای ارتقاء قابلیت‌های سامانه سمات در بانک مرکزی با هدف افزایش هوشمندسازی سامانه در حوزه تحلیل داده‌ها و کشف تخلفات ، شکل گرفته است.
https://akhbarbank.com/vdcbw8bw.rhbf5piuur.html
تازه ترین اخبار