۰
قیمت دلار در بازار ایران به ۳۰ هزار تومان رسیده است. اما مجله اکونومیست پیش‌بینی کرده نرخ دلار ظرف دو سال آینده کاهش پیدا می‌کند و به ۱۸ هزار تومان می‌رسد.
پیش‌بینی شگفت‌انگیز از اقتصاد ایران در سال آینده
به گزارش اخباربانک، نشریه اکونومیست در این گزارش خود اعلام کرده که نرخ دلار در سال ۲۰۲۲ در ایران به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و در سال ۲۰۲۳ باز هم کاهش پیدا می‌کند و ۱۸ هزار تومان می‌شود. این در حالی است که بسیاری از کارشناسان داخلی می‌گویند کاهش قیمت دلار و رسیدن آن به زیر ۲۰ هزار تومان رویاست.

دلار ۱۸ هزار تومانی و تورم ۱۷ درصدی!
اما اکونومیست چگونه وعده دلار ۱۸ هزار تومانی را داده است؟ نشریه اکونومیست در پایان سال ۲۰۲۱ گزارش‌هایی درباره اوضاع اقتصادی کشورهای مختلف منتشر کرده و بخشی از این گزارش مربوط به شرایط اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در ایران است.

واحد اطلاعاتی اکونومیست در این گزارش پیش‌بینی کرده که آمریکا در نیمه اول سال ۲۰۲۲ میلادی، بخشی از تحریم‌های نفتی ایران را لغو می‌کند و همین مساله سبب رشد جزئی در اقتصاد ایران می‌شود.

با لغو تحریم‌ها و افزایش فروش نفت، قیمت دلار و نرخ تورم طی دو سال آینده کاهش پیدا می‌کند. به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۲ قیمت دلار به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و سال ۲۰۲۳ با کمی کاهش، قیمت دلار ۱۸هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود.

در همین دو سال مورد بررسی، نرخ تورم هم روند نزولی خواهد داشت. به گونه‌ای که نرخ تورم از ۴۴ درصد در سال ۲۱۲۰ به ۲۳ درصد در سال ۲۰۲۲ می‌رسد. در سال ۲۰۲۳ هم نرخ تورم حدود ۱۷٫۲ درصد پیش‌بینی شده است. یعنی نصف تورم کنونی.

بازگشت دلار به قیمت ۲۸ هزار تومان
اما این نشریه پیش‌بینی کرده که توافق ایجاد شده در سال ۲۰۲۲ دو سال بعد دچار مشکل می‌شود و اختلافات بین دو کشور به تیرگی روابط آنها تا سال ۲۰۲۴ می‌انجامد.

به همین دلیل از سال ۲۰۲۴ روند نزولی قیمت دلار و نرخ تورم متوقف می‌شود و دوباره اقتصاد ایران درگیر افزایش قیمت دلار و افزایش نرخ تورم می‌شود.

اکونومیست در گزارش خود نوشته تورم، سرمایه‌گذاری ضعیف، توافق هسته‌ای از دست رفته و اعمال برخی از تحریم‌ها سبب می‌شود اقتصاد ایران از سال ۲۰۲۴ دوباره دچار بحران شود. نرخ دلار از سال ۲۰۲۴ صعودی می‌شود. به گزارش این نشریه نرخ دلار در سال ۲۰۲۴ به ۲۳ هزار و ۷۰۰ تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت نیوز نرخ دلار در سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم به ترتیت در یک روند صعودی به ۲۶ و ۲۸ هزار تومان می‌رسد و به نرخ کنونی دلار نزدیک می‌شود.

پیش‌بینی عجیب از اقتصاد ایران در سال آینده
 
https://akhbarbank.com/vdccxsq4.2bq1s8laa2.html
تازه ترین اخبار