۰
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۱۱

مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

شرکت ملی شیمی کشاورز با سرمایه ۴۱.۱ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.
مشخصات شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی
به گزارش اخباربانک، شرکت ملی شیمی کشاورز پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۱۳ آذر با نماد "شملی" در گروه محصولات شیمیایی به عنوان صد و شصت و پنجمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.

معرفی شرکت
طبق بررسی های بورس پرس، شرکت ملی شیمی کشاورز ۱۸ مرداد سال ۱۳۶۵ بصورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. کارخانه شرکت در شهر صنعتی البرز قزوین قرار دارد. بهره برداری از قسمت های مختلف کارخانه شامل فرمولاسیون آفت کش های مایع و پودری با طراحی شرکت بایر آلمان در سال ۷۱ آغاز شد و در همین سال واحد باطری سازی نیز شروع به فعالیت کرد و پس از طی مراحل تولیدات آزمایشی از یکم مهر سال ۷۲ کارخانه بصورت صنعتی وارد فعالیت شد و به دنبال آن در یکم آذر سال ۷۲ پروانه بهره برداری اخذ شد.
این شرکت از اردیبهشت سال ۹۵ باتوجه به مزایده برگزار شده از گروه توسعه ملی خریداری شد و جهت بهره وری و شکوفایی هر چه بیشتر به بخش خصوصی واگذار شد و پس از خصوصی شدن از رشد چند برابری تولید و فروش برخوردار بود.

فعالیت، سرمایه و ترکیب سهامداران
بخش اصلی فعالیت شرکت شامل ساخت تکنیکال آفت کش، فرمولاسیون آفت کش ها، تولید و بسته بندی انواع آفت کش و کود، امحای پسماندهای ویژه و خطرناک و باطری سازی و تحقیق و توسعه است.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰۰ میلیون تومان بوده که طی ۶ مرحله افزایش سرمایه به ۴۱.۱ میلیارد تومان رسیده است. گروه صنعتی سپهر آرمان و داور رنجبر مشتقین هر کدام ۴۹.۹ درصد سهام این شرکت با ۱۳۲ نیروی انسانی را در اختیار دارند.

رقبای داخلی و خارجی
از رقبای اصلی خارجی می توان به شرکت های سینجنتا سوییس، بایر آلمان و باسف اشاره کرد که با توجه به شرایط تحریمی و روند ممنوعیت واردات محصولات آماده، شرکت های تولید کننده داخلی از جمعیت بالاتری برخوردار هستند‌. از شرکت‌های رقیب داخلی هم می‌توان به شرکت های آریا شیمی، پرتونار، کاوش کیمیای کرمان، گل سم گرگان، گیاه، مهان مشکفام فارس، رهپویان صالح اصفهان، فرایند سبز پاکان و ... اشاره کرد.

صورت سود و زیان

اهم برنامه‌های آتی

 
https://akhbarbank.com/vdcen78v.jh8xoi9bbj.html
تازه ترین اخبار