۰
۱
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۴

سودآوری ۱۱۰ درصدی بانک کارآفرین

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین گفت: بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل خود تقریبا ۳.۵ برابر رشد سود داشت و درمقطع ۶ ماهه نخست سال، سود محقق شده شرکت ۱۰ درصد از میزان برنامه‌ریزی‌ها جلوتر است.
سودآوری ۱۱۰ درصدی بانک کارآفرین
به گزارش اخباربانک، مهدی سیف علیشاهی، عضو هیات مدیره بانک کارآفرین در درخصوص افزایش نرخ بین بانکی اظهار کرد: افزایش نرخ بین بانکی طبیعتا به دلیل عدم وجود انضباط مالی در بعضی از بانک‌ها اتفاق افتاده که در حال حاضر دامن‌گیر تمامی بانک‌ها از جمله بانک‌های منضبط شده و عملا برای کنترل نقدینگی یکی از راه‌های اصولی و تایید شده همین کار است.

وی افزود: به طور حتم اجرای این کار قطعا تاثیر هرچند کوچک بر سودآوری بانک‌ها خواهد گذاشت و صورت‌های مالی بانک‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد؛ راهکار‌هایی نیز مانند فروش دارایی‌های مازاد بانک‌ها و به هر ترتیب تبدیل کردن دارایی‌های غیرمولد بانک‌ها و تبدیل به منابع قابل مصرف وجود دارد و اگر این انضباط طبق دستورالعمل‌های بانک مرکزی توسط همه بانک‌ها رعایت می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد و فعلا چاره‌ای نیست و یکی از راه کار‌های مناسب در حال حاضر این مساله بوده که همه باید با این موضوع کنار بیایند.

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین ادامه داد: بانک کارآفرین در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل خود تقریبا ۳.۵ برابر رشد سود داشت و با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ فکر می‌کنم بالای ۱۱۰ درصد نسبت به برنامه‌ای که برای سود آوری بانک داشتیم درمقطع ۶ ماهه اول سودمان را محقق کردیم و از برنامه خودمان ۱۰ درصد جلوتر هستیم. با اقداماتی که در حال حاضر در بانک انجام می‌شود امیدواریم بهتر و بیشتر از بودجه پیش بینی شده سودمان را محقق کنیم و پیش سهامداران و سپرده گذاران روسفید شویم.

سیف علیشاهی خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم طبق دستورالعمل بانک مرکزی صرفا شرکت‌هایی که مرتبط با امور بانک هستند و می‌توانند به بانک و اهداف بانک کمک کنند مانند آی تی و صرافی را داشته باشیم. سایر شرکت‌هایی هم که در بانک هستند یا در حال واگذاری هستیم و یا نسبت به بورسی کردن آن‌ها اقدام کردیم و ما سرمایه گذاری در شرکت‌های غیرمرتبط با بانک نه در گذشته داشتیم و نه برنامه‌ای برای آینده آن داریم.

وی بیان کرد:، اما قطعا هدف ما این است که در برنامه‌های ۵ ساله آتی برای ورود به بازار بانکداری خرد بخش فناوری اطلاعات و شرکت آی تی را تقویت کنیم، چون تعداد شعب ما کم است برای ورود به بخش بانکداری خرد باید از ابزار الکترونیک استفاده کنیم و خدمات غیرحضوری به مشتریان ارائه کنیم.

وی توضیح داد: اکثر اوقات در این خدمات منتظر دستورالعمل‌های ذیربط هستیم که توسط بانک مرکزی ابلاغ شود، چون بانک کارافرین بانک شفافی است و همیشه سعی کرده یک بانک منضبط باشد که این همیشه مورد وثوق دستگاه نظارتی و قانونگذار بانکی بوده و سعی کردیم رعایت کنیم.

عضو هیات مدیره بانک کارآفرین گفت: از ابتدا کسانی که بنیانگذار بانک بودند هوشمندانه یک بنگاه اقتصادی را ایجاد کردند و ما نزدیک به بیست و دومین سالگرد بانک هستیم و هجدهم ماه جاری بیست دو دومین سالگرد تاسیس نخستین بانک خصوصی است و بدون اغراق و جانبداری شفاف‌ترین بانک کشور بانک کارآفرین است و همه به این مساله اذعان دارند و سهامداران هوشمندانه در یک بانک شفاف و سودآور و دارای یک رویه رشد منطقی و مداوم سرمایه گذاری کردند. به بانک کارآفرین به خاطر سهامداران خیلی خوب تبریک می‌گوییم و به سهامداران به خاطر بانک خیلی خوبی که دارند تبریک می‌گوییم./بورس نیوز
https://akhbarbank.com/vdciuuav.t1apv2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
مرادی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، آیا سود 110 درصدی متعلق به سهام داران بانک بوده یامتعلق به سپرده گذارن می باشد؟
وقتی تورم بیش از 40 درصد است و سود سپرده حداکثر 18 درصد، طبیعتا بخش عمده سود بانک ناشی از تفاوت نرخ تورم ونرخ سود است .
تازه ترین اخبار