۰
وضعیت امروز بازار سهام همراه با ادامه کم رمقی بورس و اقبال به نمادهای کوچکتر و افزایش تدریجی توجه معامله گران به تحولات بازار ارز، توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.
پیش بینی ادامه کم رمقی بورس و اقبال به نمادهای کوچک
به گزارش اخباربانک، بازار سهام در حالی روز آغازین دومین هفته آذر را هم در مدار منفی و افت 27 هزار واحدی شاخص و بلاتکلیفی سهامداران شروع کرد که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته افتی فرسایشی داشت و پس از افت شدید ابتدای هفته در پاسخ به کاهش قیمت های جهانی، روندی اصلاحی رقم خورد که در پایان هفته شدت بیشتری گرفت.  

در بازارهای جهانی اما همچنان نوسانات ادامه دارد و معامله گران به دقت اخبار مربوط به سویه جدید ویروس کرونا را دنبال می کنند. بیشترین واکنش مربوط به بازار نفت بود که نگرانی ها درباره رشد این بازار در آستانه زمستان در حال افزایش بود و تلاش های زیادی نیز در راستای سرکوب قیمت ها شد و همین مسئله تا حدودی گمانه زنی ها درخصوص احتمال دستکاری قیمت در بازار نفت را افزایش داد. به نظر می رسد بازار همچنان به اخبار پیرامون سویه جدید ویروس حساس باشد و البته سیاست های اقتصادی در اقتصادهای بزرگ را نیز دنبال کند.

در بازار ارز اما اخبار سیاسی همسو با گمانه زنی ها در رابطه با دور اول مذاکرات است و طرفین رضایت زیادی از این دور از مذاکرات نداشتند. به نظر می رسد این موضوع تا حدودی در دور ابتدایی از مذاکرات قابل پیش بینی بود و گروه جدید مذاکره کننده ایران دیدگاه نسبتا متفاوتی نسبت به گروه قبلی دارند و احتمالا تا رسیدن به توافقی جدید راهی طولانی در پیش باشد. دلار با رشد نسبی در معاملات غیر رسمی همراه بود و به نظر می رسد با توجه به وضعیت مذاکرات مسیر مشابهی را در معاملات روز آینده داشته باشد.

در بازار سهام اما تلاش برای انتشار اخبار منفی با محوریت بودجه و وضعیت سوخت رسانی به برخی صنایع از مراجع غیر رسمی در هفته گذشته، تبعات منفی را برای جو عمومی بازار داشت و در حالی که بازار در شرایطی بحرانی به سر می برد، انعکاس اخبار منفی شدت بیشتری دارد و لزوم ورود جدی تر نهاد ناظر به مواردی مشابه بیش از پیش محسوس است.

به هر حال به نظر می رسد امروز نیز بازار تا حدودی کم رمق باشد و رفته رفته توجه معامله گران به تحولات بازار ارز بیشتر شود و در این میان نمادها و گروه های کوچک تر بیشتر مورد توجه باشند. مصاحبه رییس سازمان بورس و تلاش برای کاهش التهاب خبری درخصوص بودجه نیز می تواند نکته مثبتی در هفته آینده باشد. 

نکته قابل توجه، سیاست های پولی پرریسک تصمیم گیرندگان اقتصادی است که تامین مالی با هزینه ای بالا و با پشتوانه ای نامشخص و با سرعتی زیاد را در دستور کار قرار داده اند و همین مسئله فشار زیاد را بر بازار سرمایه وارد کرده که در صورت عدم دسترسی به درآمدهای ارزی در آینده، می تواند به تشدید سرعت تورم بینجامد.
 
https://akhbarbank.com/vdcaewna.49ne015kk4.html
تازه ترین اخبار