۰
بانک ایران زمین 87 رقبه از املاک و مستغلات مازاد خود را در مزایده روز 16 آذرماه امسال به فروش می رساند.
به گزارش اخباربانک، بانک ایران‌ زمین  که با نماد وزمین و سرمایه ثبتی 4.000 میلیارد ریال از بانک های فعال در بازار سرمایه کشور محسوب می شود، تصمیم گرفته است تا املاک مازاد بر نیاز خود را با وضع موجود و با شرایط نقد / نقد و اقساط از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. 

بر اساس این گزارش، متقاضیان برای دریافت «برگ درخواست شرکت در مزایده» از تاریخ درج آگهی در تهران به آدرس: بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، نبش کوچه نیک رأی، پلاک 1، ساختمان بانک ایران زمین، طبقه اول، اداره مهندسی و املاک و در سایر استان‌ها به آدرس مندرج در جدول ذیل مراجعه و پیشنهادهای خود را حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 16 آذرماه 1400از طریق پست پیشتاز دو قبضه فقط به آدرس تهران، بلوار میرداماد، خیابان شمس تبریزی شمالی، نبش کوچه نیک رأی، پلاک 1، ساختمان بانک ایران زمین، طبقه اول، اداره مهندسی و املاک کدپستی: 1919913112 ارسال کنند.

بر این اساس، مبلغ سپرده شرکت در مزایده معادل پنج درصد قیمت پایه مزایده مندرج در آگهی تعیین شده است که که باید به حساب شماره 2-122559-13-198 و شماره شبا IR500690019801300122559002 به‌نام "مزایده و مناقصه امور‌مالی بانک ایران زمین" واریز شود. 

در عین حال، شرکت کنندگان در صورت تمایل به دریافت اسناد به صورت حضوری باید مبلغ 500.000 ریال بابت خرید اسناد به حساب شماره 2-122559-13-198 به ‌نام مزایده و مناقصه امور‌مالی بانک ایران زمین واریز، فیش مربوطه را داخل پاکت الف قرارداده و به بانک تحویل دهند.

این گزارش حاکی است، شرکت کنندگان می توانند اسناد مزایده را از طریق فایل پیوست به صورت رایگان دریافت کنند.

 رعایت مفاد فرم پیشنهاد شرکت در مزایده الزامی است و بهای پیشنهادی باید از حیث مبلغ مشخص و معین و بدون خط خوردگی بوده و در پاکت لاک و مهر شده (دربسته) تسلیم شود. 

در این مزایده، تمامی املاک عرضه شده  از سوی بانک ایران زمین با وضعیت موجود به فروش می‌رسند و متقاضیان ضمن بررسی کامل و جامع مستندات و سوابق ملک و پذیرش تمامی اقدامات لازم آتی برای اخذ مجوز‌ها یا تکمیل همه امور مرتبط با ملک و رفع تصرف و انجام تمامی استعلام‌های لازم، به ارائه پیشنهاد اقدام خواهند کرد و بدیهی است بانک هیچ‌گونه تعهدی از این حیث نخواهد داشت. ضمن این که بازدید از محل با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود.

واگذاری املاک بانک ایران زمین در این مزایده با شرایط نقد و اقساط، در قالب تسهیلات اجاره به شرط تملیک صورت می پذیرد و با توجه به ماده 5 مکرر اصلاحی قانون صدور چک مصوب سال 1397، نظر به اینکه اعطای تسهیلات بانکی به دارندگان چک برگشتی رفع سوء اثر نشده اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی (شرکت، مدیر عامل، اعضای هیات مدیره)، همچنین اشخاص دارای بدهی غیر جاری ممنوع  است بنابراین تا قبل از امضای قرارداد اجاره به شرط تملیک با برنده مزایده، چنانچه متقاضی دارای چک برگشتی یا بدهی غیرجاری شود، واگذاری انجام نخواهد شد. 

بر اساس شرایط مزایده یادشده، بانک  ایران زمین در رد یا قبول یک یا همه پیشنهادات واصله مختار  خواهد بود و  هزینه آگهی و کارشناسی نیز از برندگان مزایده دریافت خواهد شد.

بانک ایران زمین هنوز تاریخی را برای مشخص شدن نتایج این مزایده اعلام نکرده است.
https://akhbarbank.com/vdcgqz97.ak9wn4prra.html
تازه ترین اخبار