۰
يکشنبه ۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۵

پیش بینی متفاوت تحلیلگران از آینده طلا

سایت جهانی کیتکو نیوز هر هفته در میان سرمایه گذاران و تحلیلگران بازار یک نظرسنجی برگذار کرده و از آن ها می خواهد تا آینده قیمت طلا را پیش بینی کنند. در نظرسنجی این هفته، نظر سرمایه گذاران و تحلیلگران تفاوت بسیاری داشت.
به گزارش اخباربانک، پس از سقوط قیمت طلا در هفته گذشته و رسیدن آن به عدد 1785 دلار، احساسات در بازار طلا تغییر زیادی داشته و تحلیلگران دیگر بازار طلا را کاملا صعودی نمی بینند.

بر اساس آخرین نظرسنجی هفته نامه کیتکو نیوز، سرمایه گذاران طلا باید خود را برای افزایش نوسانات بازار در کوتاه مدت آماده کنند، زیرا احساسات در میان تحلیلگران وال استریت بسیار متفاوت است.

بر خلاف تحلیلگران که در کوتاه مدت نگاه صعودی به قیمت طلا ندارند، سرمایه گذاران خرد روی فلز زرد بسیار صعودی بوده و بر این باورند که قیمت طلا در ادامه این هفته رشد بسیاری خواهد داشت.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. تنها برای دومین بار در تاریخ، این نظرسنجی یک تساوی سه طرفه را نشان داد. 5 نفر معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد، 5 نفر بر روی طلا صعودی بودند و 5 نفر نیز اعلام بی طرفی کردند.

در مجموع 1527 نیز از طرف سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد پاسخ دهندگان، 1024 نفر یا 67 درصد، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 304 نفر دیگر یا 20 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 199 رأی دهنده یا 13 درصد بی طرف بودند..

مشارکت در نظرسنجی این هفته بالاترین میزان از اواسط ژوئن بود، زمانی که بازار طلا شاهد سقوط ناگهانی بود که بسیاری آن را فرصتی برای خرید تلقی کردند.
 
https://akhbarbank.com/vdcdnn0j.yt0x96a22y.html
تازه ترین اخبار