۰
وضعیت امروز بازار سهام همراه با ادامه کم رمقی بورس و اقبال نه چندان قابل توجه به نمادهای کوچکتر و اعلام مهم ترین نگرانی های فعالان توسط یک کارگزاری پیش بینی شد .
پیش بینی ادامه کم رمقی بورس و اقبال ضعیف به نمادهای کوچک
به گزارش اخباربانک، بازار سهام در حالی روزهای آغازین آذر را هم با درجا زدن شاخص در محدودهای کمتر از 1.4 میلیون واحد و بلاتکلیفی سهامداران شروع کرده که کارگزاری آبان درباره وضعیت روزهای قبل و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته نیز بی رمق و نوسانی بود و اخبار مربوط به افزایش سرمایه برخی از شرکت های بزرگ توانست روند نزولی را متوقف کند اما در ادامه با افت عطش خریداران به دلیل عرضه های دامنه دار همراه بود. و شد دلار نیز نتوانست موضع خریداران را در برابر فروشندگان تقویت کند.

در بازارهای جهانی هم رشد شاخص دلار سرکوب نسبی قیمت ها را به دنبال داشت و  عرضه ذخایر استراتژیک کشورهای مختلف در بازار نفت و تهدید اوپک به عدم افزایش عرضه در پاسخ به این اقدام ، بازار نفت را با نوساناتی مواجه کرد اما در پایان هفته بحرانی که دیگر تا حدودی زیادی آشنا است مجددا خود نمایی کرد و با شناسایی گونه جدید از ویروس کرونا که سرایت پذیری بیشتری را نسبت به گونه های موجود دارد و ممکن است اثربخشی واکسن های را با چالش مواجه کند، بازارها را مجددا به عقب راند و منجر به افت یکپارچه عمده بازارهای سهام و کالا شد  و دارایی های امن همچون طلا مورد توجه قرار گرفتند.

رشد گاز طبیعی علیرغم افت دیروز بازارها ادامه دارد که عموما به دلیل افزایش سرما در نقاط مختلف جهان است. به نظر می رسد افت های فعلی به دلیل آشنایی بیشتر دنیا با ویروس کرونا و البته احتمال به تعویق افتادن سیاست های انقباضی به منظور مقابله با تورم ناشی از تزریق نقدینگی در سال های اخیر بتواند مجددا تنور رشدهای تورمی را پس از دفع شوک روانی افزایش دهد.

در بازار ارز هم اخبار سیاسی  در کنار گمانه زنی هایی از نرخ ارز در بودجه سال آینده و احتمال بالای حذف ارز ترجیحی، زمینه ساز رشد قیمت ها شد و با توجه به در پیش بودن مذاکرات احیای برجام ، احتمالا روندی کم نوسان و رشد آرام نرخ ها در هفته جاری داشته باشد .

با این اوصاف انتظار می رود کم رمقی بازار سهام و همراه با اقبال نه چندان قابل توجه به نمادهای کوچک تر ، ادامه دار باشد. رشد نرخ سود بازار بدهی و ابهامات بودجه از مهم ترین نگرانی های بازار هست و همین ابهامات بی رغبتی نقدینگی به بازار را علیرغم رشد نرخ ارز در پی داشته است.

دولت در حال سر و و سامان دادن به وضعیت کسری بودجه است و با توجه به درآمدهای نفتی، احتمال افزایش سخت گیری ها به شرکت ها در سال آینده وجود خواهد داشت و همین مسئله بازار را در سردرگمی و بی رمقی فرو برده است.
بازار در امروز با سیگنال های متناقضی همراه است و باید دید به کدام اخبار ، وزن بیشتری خواهد داد. همچنین به دلیل ابهامات ، احتمال تمایل بازار به نمادها و گروه های کوچکتر وجود خواهد داشت .
 
https://akhbarbank.com/vdcgny97.ak9xw4prra.html
تازه ترین اخبار