۰
شرکت‌های بیمه در سال گذشته بیش از ۸۲ هزار میلیارد تومان بیمه نامه صادر و نزدیک به ۴۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده اند.
آخرین وضعیت صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در بیمه‌ها
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، بررسی تازه‌ترین گزارش بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه در سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که حق بیمه تولیدی یعنی بیمه‌نامه هایی  که در این دوره صادر شده حدود ۸۲ هزار میلیارد تومان بوده است که در مقایسه با سال قبل از آن  ۳۷.۹ درصد افزایش دارد.

این در حالی است که ۳۳.۶ درصد از پرتفوی حق‌بیمه تولیدی در بازار بیمه طی این سال به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد، ۱۹.۳ درصد به بیمه درمان و ۱۵.۳ درصد به بیمه زندگی(عمر) تعلق دارد.

در سال ۱۳۹۹، سهم بخش غیردولتی از حق بیمه تولیدی ۶۸.۱ درصد بوده است. همچنین در بررسی سهم شرکت‌های بیمه،  ۹ شرکت‌ بیمه شامل بیمه ایران در بخش دولتی با ۳۱.۹ درصد و در بخش خصوصی بیمه آسیا با ۱۰.۳ درصد ، دانا ۸.۴ ، پاسارگاد شش، دی پنج، البرز ۴.۹ ، پارسیان ۴.۵ ، کوثر ۴.۳  و معلم با ۳.۷ درصد ، در مجموع ۷۹ درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده و ۲۱ درصد مابقی حق بیمه، توسط ۲۰ شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

بر  اساس این گزارش، میزان انحصار (شرکتی) در بازار بیمه طی سال گذشته حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است.

وضعیت پرداخت خسارت در صنعت بیمه
اما در رابطه با وضعیت بیمه ها از نظر پرداخت خسارت در سال گذشته نیز  شرکت‌های بیمه در مجموع حدود ۴۴ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده اند که در مقایسه با سال قبل(۱۳۹۸) ۳۰.۵ درصد رشد داشته است.

همچنین سهم بخش غیردولتی از خسارت پرداختی صنعت بیمه ۶۶.۶ درصد است و ۳۳.۴ درصد دیگر به شرکت بیمه ایران (بخش دولتی) اختصاص دارد.

۴۰ درصد از خسارت پرداختی در بازار بیمه طی این سال به رشته بیمه شخص‌ثالث و مازاد، ۲۷ درصد به بیمه درمان و ۹.۵ درصد به بیمه زندگی(عمر) مربوط می شود.

آخرین وضعیت صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت در بیمه‌ها
https://akhbarbank.com/vdcd5j0j.yt0xn6a22y.html
تازه ترین اخبار