۰
اردوغان بدون عقب نشینی از مواضع قبلی خود بار دیگر وعده داد اوضاع در آینده به سمت عادی شدن و شکوفایی اقتصادی پیش خواهد رفت.
به گزارش ایسنا به نقل از دیلی صباح، رجب طیب اردوغان که این روزها انتقادات زیادی را در خصوص نحوه مدیریت اقتصاد ترکیه متحمل می‌شود در نشست اعضای کابینه وعده داد کشورش در چیزی که آن را جنگ اقتصادی علیه اقتصاد ترکیه دانست پیروز شود.

او با بیان اینکه نرخ ارز رقابتی را به دلیل افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال ترجیح می‌دهد گفت: من هر سیاستی را که باعث کوچک شدن اقتصاد کشور و افزایش نرخ بیکاری و فقر در بین مردم شود رد می کنم. دولت متعهد است آن چیزی را انجام دهد که به نفع کشور باشد و سیاست اقتصادی ما متمرکز بر سرمایه گذاری، تولید، اشتغال و صادرات است نه گیر افتادن در یک چرخه تناوبی نرخ بهره بالا و پایین.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود تضعیف ارزش لیر را نتیجه بازی طرف های خارجی و شیطنت های صورت گرفته با نرخ بهره دانست و گفت: در نهایت با اقتدار و افتخار از این بحران سربلند بیرون خواهیم آمد. به کمک الله و ملت، از این جنگ اقتصادی علیه اقتصاد کشورمان با پیروزی بیرون خواهیم آمد.

پیش از این و در تصمیمی عجیب اعلام شده بود ۴۰ نفر از کارشناسان و روزنامه‌نگارانی که قبلا در خصوص پیامدهای سیاست‌های دولت اردوغان و ریزش ارزش لیر هشدار داده بودند به اتهام اخلال در نظام اقتصادی محاکمه خواهند شد!

سخنان اردوغان در حالی بود که بازار ارز این کشور بی اعتنا به آن، روز تلخ دیگری را بر لیر رقم زد : لیر که هفته پیش به پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود رسیده بود، بار دیگر روندی نزولی را تجربه کرد و به پایین‌ترین نرخ برابری خود مقابل دلار در طول تاریخ معاصر خود رسید؛ تا جایی که نرخ برابری دلار در کانال ۱۱.۴ تثبیت شد. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۴.۷۲ درصد افزایش به ۱۱.۴۵۰ لیر رسید.

در برابر دیگر ارزهای مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۱۲.۸۶۷ لیر و هر پوند معادل ۱۵.۳۳۰ لیر اعلام شد.
https://akhbarbank.com/vdccm4q4.2bqi48laa2.html
تازه ترین اخبار