۰
دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۴

وعده ارائه لایحه بودجه تا ۱۵ آذر

رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پرداخت ۵۳۵ هزار میلیارد تومانی اصل و سود اوراق قبل، گفت: لایحه بودجه تا ۱۵ آذر به مجلس می رود .
به گزارش اخباربانک، مسعود میرکاظمی در توییتر اعلام کرد: تا سال ۱۴۰۵ دولت باید ۵۳۵ هزار میلیارد تومان اصل و سود اوراق دولت قبل را پرداخت کند. دولت سیزدهم تاکنون بیشتر از آن که اوراق بفروشد، اوراق تسویه کرده است.

بر اساس این گزارش، وی همچنین اعلام کرد: للیحه بودجه سال آینده تا ۱۵ آذر بر مبنای واقعی و نه بر اساس ردیف محور به مجلس ارائه می‌شود و سعی شده به جای پرداخت به حواشی به متن پرداخته شود و تضمین کننده شاخص های کلان اقتصادی باشد.

در دولت‌های قبل درخواست مردم مسائلی نظیر اشتغال و کارآفرینی بود. برخلاف مصارف بالایی که دولت قبل داشت.، حاا درخواست های مردم از سمت اشتغال به سمت معیشت رفته که این موضوع بسیار ناراحت کننده است.  بنابراین رشد اقتصادی ۰.۴ درصدی، نرخ سرمایه‌گذاری منهای ۴.۶ و بهره وری پایین نشان دهنده ضرورت تغییر ریل اقتصادی است.

ایران در مخازن هیدروکربوری سرآمد است و با توجه به ذخایر بالای نفت و گاز و میزان برداشت کمی که صورت می گیرد، سال‌ها این ذخایر می‌تواند کمک کننده باشد. مزیت های کشاورزی، ظرفیت حمل و نقل بین المللی با توجه به موقعیت جغرافیایی و منابع انسانی جوان و تحصیل کرده از جمله ظرفیت‌هایی است که می تواند در صورت اتخاذ شیوه درست موجب رشد همه شاخص کلان شود.

اصلاح ساختار بودجه و تدوین برنامه هفتم توسعه برنامه باید قابل اطمینان و تضمین کننده شاخص‌های کلان باشد و قطور بودن یک برنامه ملاک نیست و مثلا ۵۰ صفحه اما تضمین کننده باشد. بی‌ثباتی اقتصادی خط قرمز دولت است و تا به امروز هم با وجود تمام محدودیت‌ها به سراغ استفاده از پایه پولی نرفته و آثار آن در کاهش نرخ نقطه ای تورم هویدا است.
https://akhbarbank.com/vdce7v8v.jh8wfi9bbj.html
تازه ترین اخبار