ساخت اولین شهر بیت‌کوین جهان در السالوادور با بودجه‌ یک میلیارد دلاری

1 آذر 1400 ساعت 9:34

رئیس جمهور السالوادور اعلام کرد اولین شهر بیت کوین دنیا را با بودجه‌ یک میلیارد دلاری و از طریق اوراق قرضه می‌سازد.


به گزارش اخباربانک به نقل از بلومبرگ، طرح ساخت اولین شهر بیتکوین در دنیا که با یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین تامین مالی خواهد شد، نخستین بار توسط نجیب ابوکیله رئیس جمهور السالوادور در کنفرانس هفته بیت کوین رونمایی شد.

هدف از این رویداد جشن گرفتن پذیرش عمومی بیت کوین در السالوادور و افزایش مشارکت شهروندان در بازار رمزارزها بود.
ابوکیله گفت: در شهر بیت کوین، آموزش‌های دیجیتال و فناورانه وجود دارد و انرژی کل شهر از طریق انرژی زمین‌گرمایی تامین می‌شود و وسایل حمل و نقل عمومی پربازده و پایا خواهند بود.

مدیر ارشد فناوری بیت فینکس گفت: این صرافی با راه‌اندازی نرم افزار اوراق بهادار برای نگهداری اوراق قرضه بیت کوین به این طرح کمک خواهد کرد و این پلتفرم در آینده خانه بسیاری از دارایی‌های دیجیتالی محلی و خارجی خواهد بود که قوانین جدیدی را در زمینه دارایی‌های دیجیتالی ایجاد می‌کنند. همچنین السالوادور، بیت فینکس و بلاک‌استریم در کنار هم تاریخ‌سازی می‌کنند.

مدیر ارشد امنیت بلاک‌استریم هم در خصوص تامین یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین گفت: بیت‌ فینکس نهنگ‌های زیادی دارد. بنابراین مشکلی از بابت تامین یک میلیارد دلار اوراق قرضه وجود نخواهد داشت. ۵۰۰ میلیون دلار از اوراق قرضه بیت کوین تا پنج سال از جریان اصلی نقدینگی خارج می‌شود.

به گفته وی اگر چنین برنامه‌هایی از سوی سایر کشورها اجرا شود ۲۱ میلیون بیت کوین بازار از چرخه نقدینگی خارج خواهد شد.


کد مطلب: 82858

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82858/ساخت-اولین-شهر-بیت-کوین-جهان-السالوادور-بودجه-یک-میلیارد-دلاری

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com