وعده یک ماهه طرح اصلاح قانون بورس و بررسی نرخ سود بانکی

30 آبان 1400 ساعت 13:29

وزیر اقتصاد با اعلام هماهنگی با بانک مرکزی برای بررسی نرخ سود بانکی از تشکیل کارگروه آماده سازی طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار تا یک ماه آینده خبر داد .


به گزارش اخباربانک، احسان خاندوزی در جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با هدف بررسی برنامه های وزارت اقتصاد برای ساماندهی وضعیت بازار سرمایه گفت: باید نگاهی راهبردی به مسیر حرکت بازار سرمایه به عنوان یکی از اساسی ترین بازارها داشت. در کارگروه مشترکی که بین وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شده، جمع بندی نهایی تصویب مصوبه ای ماندگار جهت اصلاح بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در  جلسه امروز با بانک مرکزی هم ابزارهای تعیین نرخ سود بانکی که برای فعالان بازار سرمایه اهمیت دارد، بررسی شد و هماهنگی برای همسان سازی سیاست گذاری ها و نرخ ارز نیز به انجام رسید. دولت نقش شفاف سازی و سالم سازی بازار سرمایه را به عهده دارد و در تلاش برای ایجاد ثبات و اعتماد است.

خاندوزی با اشاره به اینکه بازار سرمایه نماد هماهنگی سیاست های مختلف در حوزه هایی از جمله صنعت، معدن ، پتروشیمی ، نفت و... است، ادامه داد: بهبود بلند مدت و ایجاد اعتماد مستلزم عملکرد تمام  این بخش ها است.

سطح انتظارات سهامداران و فعالان بازار سرمایه با عملکرد وزارتخانه های اقتصادی مطابقت دارد و اینکه صرفاً یک وزارتخانه در بازار سرمایه نقش ایفاء کند حرف علمی نیست. از سهامداران خرد درخواست می شود سواد مالی را ارتقا داده و سطح انتظارات را با واقعیت ها و جنس بازار سرمایه تطبیق دهند.
 


کد مطلب: 82850

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82850/وعده-یک-ماهه-طرح-اصلاح-قانون-بورس-بررسی-نرخ-سود-بانکی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com