مدیر عامل موسسه اعتباری ملل خبر داد:

قصد موسسه ملل برای افزایش سرمایه سنگین

25 آبان 1400 ساعت 11:42

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل با اشاره به تصمیم این موسسه برای افزایش سرمایه دو برابری گفت: سرمایه این موسسه با دریافت مجوز از بانک مرکزی و بورس، در مرحله اول و از محل آورده نقدی سهامداران از 10 به 20 هزار میلیارد ریال و در مرحله بعد از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، به 40 تا 45 هزار میلیارد ریال تا نمیه سال آینده می رسد.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخباربانک، سید امین جوادی امروز در نشست خبری با اشاره به ورود این موسسه به 35 ایمن سال فعالیت خود و با بیان اینکه نظام بانکی و به تبع آن موسسه اعتباری ملل تمتم تلاش خود را در جهت رشد و شکوفایی کشور به کار گرفته اند، اظهارداشت: در کشور نمی توان پروژه بزرگی بیابید که بدون کمک شبکه بانکی شکوفا شده باشد.

وی ارائه تسهیلات و استمهال وام ها در دوران همه گیری بیماری کرونا از سوی بانک ها را یادآور شد و گفت: شبکه بانکی و موسسه ملل همواره در راستای اجرای دستورات دولت و بانک مرکزی آماده بوده اند.

جوادی در ادامه درباره موضوع تبدیل وضعیت موسسه و ارتقای آن ضمن اشاره به شروط چهارگانه بانک مرکزی برای این موسسه برای تبدیل وضعیت گفت: افزایش سرمایه تا دو برابر و فروش دارایی ها دو شرط بسیار مهم از چهار شرط بانک مرکزی است که این موسسه گام های جدی برای اجرای این دو شرط برداشته است.

وی ادامه داد: با کسب مجوز از بانک مرکزی و بورس در مرحله نخست افزایش سرمایه از 10 به 20 هزار میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و در مرحله نهایی و از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به 40 تا 45 هزار میلیارد ریال خواهد رسید، این اتفاق در نیمه سال 1401 رخ می دهد.

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل با بیان اینکه شرط دوم بانک مرکزی یعنی فروش دارایی ها نیز آغاز شده است، افزود: در تلاشیم تا دو شرط مهم یعنی افزایش دو برابری سرمایه و فروش دارایی ها را تا پایان سال جاری محقق کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موسسه ملل تمامی خدمات بانکی از جمله ساتنا، پایا،شتاب و غیره را همچون بانک های دیگر ارائه می کند، گفت: تنها ارائه دسته چک در حیطه موسسات اعتباری نیست که امیدواریم با تحقق شروط بانک مرکزی و همراهی و همدلی مسوولان در جهت ارتقای موسسه، این خدمت را نیز به مردم عزیز و مشتریان ملل ارائه کنیم.

جوادی در ادامه با رد خبر ادغام موسسه کاسپین در این موسسه اعتباری تصریح کرد: ما اجرا کننده دستورات بانک مرکزی هستیم.در گذشته نیز با تصمیم مسوولان چندین تعاونی اعتباری از جمله وحدت را مدیریت کردیم.در مووضع تعاونی وحدت ما اجازه پرداخت وجوه سپرده گذاران تا سقف 10 میلیارد ریال را داشتیم که حدود 97 درصد سپرده گذاران را شامل می شود.

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در ادامه نشست خبری خود، به ظرفیت و پتانسیل های موجود در حوزه گردشگری کشور در مقایسه با سایر کشورها پرداخت و با اشاره به هزینه کم و درآمد و اشتغال زایی این صنعت در کشور گفت: در بخش گردشگری نیز موسسه ملل در محدوده چارچوب مجوزهای قانونی بانک مرکزی اقدام به سرمایه گذاری در چندین شهر چون گرگان،مشکین شهر اردبیل،کهنوج و تربت حیدریه کرده است.

جوادی به سهم و رتبه مناسب موسسه ملل در بین بانک های خصوصی در حوزه بازار پولی اشاره و عنوان کرد: این موسسه حتی در حوزه بانکداری الکترونیکی نیز جزو اولین ها به شمار می رود و توانسته سرمایه گذاری بسیار خوبی در این حوزه داشته باشد.هرچند این بخش نیازمند بازنگری در نرخ کارمزد و خدمات است، چراکه سرمایه گذاری بسیار گران و بازگشت سرمایه بسیار ناچیز است.

وی با رد افزایش نرخ کارمزد خدمات بانکی گفت: مسوولان و مردم باید اجازه دهند شبکه بانکی متناسب با هزینه های صورت گرفته در بخش خدمات الکترونیکی که بسیار هم پر هزینه است، درآمد کسب کنند تا در نهایت به بهبود خدمات و رقابتی تر شدن فضا منجر شود.

مدیر عامل موسسه اعتباری ملل با اشاره به پرداخت 8200 فقره تسهیلات ودیعه مسکن توسط این موسسه گفت: این موسسه تعهدات خود در این حوزه را که حتی از برخی از بانک ها نیز بیشتر است، انجام داده و خواهد داد.

وی در ادامه به انجام مسوولیت های اجتماعی موسسه ملل اشاره کرد و افزود: ساخت 15 خانه بهداشت، تامین تجهیزات مورد نیاز برای بیماران کرونایی چون اکسیژن و کمک های بلاعوض با دانش آموزان و کمک به اشتغالزایی پایدار را از جمله موارد مسوولیت های اجتماعی موسسه ملل برشمرد.


کد مطلب: 82788

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82788/قصد-موسسه-ملل-افزایش-سرمایه-سنگین

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com