۰
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۸

لیست آپارتمان های 700 میلیون تومانی در تهران

با اینکه قیمت اغلب خانه‌های شهر تهران میلیاردی شده است هنوز در محله‌هایی از جنوب شهر مثل یافت آباد، خلیج فارس، شهرری، بریانک، مشیریه، مسعودیه، خاک سفید، اتابک، یاخچی‌آباد، جوادیه و برخی دیگر از مناطق می‌توان آپارتمانهای کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.
ایسنا: متوسط قیمت یک آپارتمان ۵۰ متری در شهر تهران بر اساس معاملات مهرماه ۱۴۰۰ به حدود ۱.۵ میلیارد تومان می‌رسد. اما هنوز آپارتمانهایی در محدوده ۷۰۰ میلیون تومان و کمتر در پایتخت به وفور وجود دارد. البته این خانه‌ها اغلب در مناطق جنوبی هستند و بعضا امکانات کافی ندارند. اکثرا هم قدیمی‌ساز هستند. با این حال گزارشهای میدانی نشان می‌دهد بازار این نوع واحدها به نسبت دیگر گروههای قیمتی، گرمتر است. مهرماه امسال ۲۰ درصد از کل معاملات شهر تهران به واحدهای ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان اختصاص یافت که رتبه اول از نظر ارزش هر واحد مسکونی را به خود اختصاص دادند. همچنین هنوز خانه‌هایی با قیمت کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان وجود دارد که ۳.۱ درصد کل معاملات شهر تهران را در بر گرفتند.

گشتی در آگهی‌های ملکی نشان می‌دهد در جنوب تهران می‌توان با نقدینگی ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شد. یافت‌آباد، خلیج فارس، جیحون، بریانک، افسریه، مسعودیه، مشیریه، آذربایجان، سی‌متری جی، هفت چنار، آهنگ، خاک سفید، شهرری، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، علی‌آباد، اتابک، علائین، سنگلج، جوادیه و حسن‌آباد از جمله محله‌هایی هستند که می‌توان در آنجا آپارتمان کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان خریداری کرد. البته اغلب فاقد امکانات کافی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ هستند.

جهش قیمت مسکن در سالهای اخیر، بسیاری از خانوارها را از مسکن مناسب دور کرده است؛ چرا که طی حدود چهار سال گذشته هزینه‌های خرید و اجاره مسکن به شدت بالا رفت. جابه‌جایی بسیاری از تهرانی‌ها به محله‌های کم‌برخوردارتر، خانه‌های کوچک و قدیمی‌تر، وضعیتی است که از رشد سنگین قیمت مسکن نشأت گرفته است. طی هفت سال گذشته سهم معاملات واحدهای بالای ۵ سال در یک فرآیند افزایشی از ۴۲ درصد به ۶۷ درصد از کل معاملات رسیده است. این نرخ حتی اردیبهشت امسال نیز ۶۴ درصد بود که در مهرماه به ۶۷ درصد افزایش یافت.

با توجه به میانگین ۳۱.۶ میلیون تومان قیمت هر متر خانه در تهران طبق معاملات مهرماه ۱۴۰۰ یک آپارتمان ۵۰ متری در پایتخت به طور متوسط حدود ۱.۵ میلیارد تومان ارزش دارد. بنابراین واضح است که در مناطق شمالی و حتی میانی تهران نمی‎توان با نقدینگی حدود ۷۰۰ میلیون تومان خانه‌دار شد و باید به سراغ محله‌های جنوبی رفت. البته در این محله‌ها نیز واحدهای نوساز با نرخهای میلیاردی عرضه می‌شوند و اکثر خانه‎های در محدوده قیمتی ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان را واحدهای بالای ۱۰ سال تشکیل می‌دهند.

منطقه ۱۰ شامل محله‌هایی همچون جیحون، زنجان، سلیمانی، تیموری، کارون، هاشمی، کمیل، رودکی، بریانک، شمشیری، مالک اشتر و هفت چنار از متراکم‌ترین مناطق تهران است که شواهد نشان می‌دهد هنوز می‌توان در این محله‌ها صاحب مسکن حداقلی شد. بدین معنا که اگر نقدینگی شما کمتر از ۷۰۰ میلیون تومان است باید قیمت امکاناتی همچون آسانسور، پارکینگ و حتی انباری را بزنید که واضح است عمدتا واحدهای قدیمی فاقد این امکانات هستند. در جنوب شرقی تهران شامل محله‌های افسریه، مسعودیه، مشیریه، خاوران و شهرک کاروان و همچنین شمال شرق پایتخت در محله‌هایی مثل خاک سفید و شمیران نو می‎توان خانه‌هایی با قیمت ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.
 
آپارتمان های 700 میلیون تومانی در تهران
به طور کلی بازار مسکن شهر تهران در رکود به سر می‌برد و در مهرماه امسال فقط ۵۴۷۱ معامله در پایتخت منعقد شد. کاهش قدرت خرید، اثرگذاری عوامل سیاسی و انتظار انجام مذاکرات هسته‌ای، رکود بازار مسکن را تشدید کرده است. همین مساله به کاهش نرخهای پیشنهادی منجر شد. آخرین گزارشها حاکی از آن است که در ۳۰ روز منتهی به ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۰ نرخهای پیشنهادی مسکن در تهران ۱.۳ درصد نسبت به ۳۰ روز قبل از آن کاهش یافته است. قیمتهای قطعی بر اساس معاملات انجام شده نیز در مهرماه ۰.۲ درصد نسبت به شهریورماه پایین آمد.

قیمت مسکن در مناطق یک تا شش و منطقه ۲۲ بالاتر از متوسط شهر ( متری ۳۱.۶ میلیون تومان) و در ۱۵ منطقه دیگر پایین تر از متوسط است. منطقه ۱ با متوسط قیمت ۶۹.۶ میلیون تومان در هر متر مربع گرانترین و منطقه ۱۸ با متری ۱۵.۱ میلیون تومان ارزانترین مناطق تهران هستند. این نشان می‌دهد برای خرید مسکن در محله‌هایی از منطقه ۱۸ مثل خلیج فارس، شادآباد، سعیدآباد، تولیددارو، شهرک ولیعصر، یافت‌آباد، ابراهیم‌آباد و بهداشت باید به طور متوسط ۷۵۵ میلیون تومان هزینه کرد.

رشد قیمت خانه در تهران کم شد
بنابراین گزارش، مهرماه ۱۴۰۰ متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۳۱ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد کاهش و در مقایسه مدت مشابه سال قبل ۱۸.۴ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد معاملات انجام شده در این ماه حدود ۵.۵ هزار فقره بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه در سال قبل ۲۹.۸ و ۳۶.۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
https://akhbarbank.com/vdcfvedc.w6d0magiiw.html
تازه ترین اخبار