۰
بانک ملت درباره دلایل کاهش ۵۶ درصدی سود نیمه نخست سال نسبت به دوره مشابه سال قبل، توضیحاتی ارائه کرد.
دلایل کاهش ۵۶ درصدی سود نیمه نخست سال بانک ملت چیست؟
به گزارش اخباربانک، بانک ملت که طبق درخواست جدید سازمان بورس مبنی بر شفاف سازی شرکت ها در گزارش 6 ماهه با کاهش سود 30 درصدی یا بیشتر ملزم به اعلام ابهامات در صورت های مالی و دلایل کاهش سود شده در این خصوص توضیحاتی ارائه کرد.

براین اساس، مجتبی کحالی معاون مدیرعامل در امور مالی "وبملت" با اعلام توضیحاتی درباره دلایل کاهش قابل ملاحظه سود بانک نسبت به دوره مشابه سال قبل اعلام کرد: یکی از دلایل عمده کاهش سود شش ماهه منتهی به شهریور نسبت به دوره مشابه سال گذشته، عدم تغییر نرخ تسعیر اقلام دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی در پایان شهریور سال جاری نسبت به پایان سال قبل بود.

در صورتی که نرخ تسعیر ارز در ۶ ماه اول سال ۹۹ به ازای هر دلار از ۹۰۰۰ تومان در پایان سال ۹۸ به ۱۱ هزار تومان در پایان شهریور ۹۹ رشد داشت که منتج به شناسایی و ثبت مبلغ ۱۰.۴ هزار میلیارد تومان سود تسعیر ارز در صورت های مالی ۶ ماهه اول سال ۹۹ شد.

۲. تامین بخشی از کسری ذخیره تعهدات اکچوئری: با استناد به بند ۴ گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای صورت های مالی سال منتهی به اسفند ۹۹ و حسب اعلام صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها و اجرای تکالیف مجمع سالانه، بانک با کسری ذخیره ۲۷ هزار میلیارد تومانی مواجه است و از این بابت باید ذخیره لازم در حساب ها منظور شود. لذا به منظور تعدیل بند مذکور در صورت‌های مالی ۶ ماهه منتهی به شهریور صرفاً مبلغ ۳.۵ هزار میلیارد تومان هزینه اکچوئری منظور شده است.

بانک به مبانی و محاسبات انجام شده توسط صندوق اعتراض و با عقد قرارداد جداگانه با کارشناسان خبره، راساً نسبت به انجام محاسبات اکچوئری اقدام کرده که در حال انجام است.

با توجه به مراتب ذکر شده در بند یک در صورت حذف سود تسعیر ارز ( مبلغ ۱۰.۴ هزار میلیارد تومان) و حذف هزینه های مترتب و سود تسعیر مانند هزینه مطالبات مشکوک الوصول ( حدود ۴.۵ هزار میلیارد تومان) از سود و زیان دوره شش ماهه اول سال ۹۹، سود خالص هر سهم بدون تسعیر ارز حدود ۴۸ ریال می بود در صورتی که در شش ماهه اول سال جاری سود هر سهم به مبلغ ۱۴۷ ریال گزارش شده است که نشان از رشد بیش از سه برابری در سود خالص نسبت به مدت مشابه در سال قبل دارد.

بنابراین عملکرد این بانک همانگونه که در گزارشات عملکرد ماهانه منتشر شده در کدال نیز منعکس و بسیار مناسب بوده و نه تنها کاهش نداشته بلکه رشد قابل توجهی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته داشته است.
https://akhbarbank.com/vdcfejdc.w6d0tagiiw.html
تازه ترین اخبار