۰
سازمان بورس و اوراق بهادار با انتشار اطلاعیه‌ ای در تاریخ 28 مهر 1400، مجوز افزایش سرمایه 160 درصدی این شرکت را صادر کرد.
به گزارش اخباربانک، منبع اصلی تامین این افزایش سرمایه سود انباشته شرکت است و بخشی از منابع آن نیز از محل سایر اندوخته‌های شرکت تامین می‌شود.

نوید خاندوزی مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر خاطرنشان‌کرد: پس از فراهم شدن مقدمات این کار، انجام محاسبات و تهیه اسناد در شرکت، هيات‌مديره در تاریخ 22 شهریور سال‌جاری گزارش خود را در خصوص توجيه افزايش سرمايه به همراه اظهارنظر بازرس قانوني به سازمان بورس تسلیم کردیم.

وی ضمن تبریک این دستاورد به سهام‌داران، کارکنان، مشتریان و همه ذی‌نفعان شرکت تصریح‌ کرد: طبق این مجوز، بیمه کوثر می‌تواند تعداد 10هزارو400میلیون سهم به ارزش اسمی هر سهم 100 تومان به سرمایه قبلی شرکت معادل 648میلیارد و 503میلیون و 62هزار تومان اضافه کند. به این ترتیب با رسیدن سرمایه شرکت به مرز یک‌هزارو700میلیارد تومان ما به یکی از شرکت‌های بزرگ بورسی به ویژه در بخش خدمات بیمه تبدیل خواهیم شد.

مدیر اقتصادی و سرمایه‌گذاری بیمه کوثر اظهارکرد: این افزایش سرمایه علاوه بر اصلاح ساختار مالی می‌تواند بر بهبود نسبت توانگری بیمه کوثر اثر مثبت داشته باشد و به ارتقای آن بینجامد. از سویی با بزرگ‌تر شدن شرکت و تقویت بنیه مالی آن، قدرت پذیرش ریسک بیمه کوثر بالاتر می‌رود و می‌تواند با قدرت و اختیار بیشتری در بازارهای مستقیم و اتکایی فعالیت کند.
نوید خاندوزی از عملیاتی شدن افزایش سرمایه در نیمه اول آبان‌ماه خبرداد و افزود: آگهی دعوت به مجمع فوق‌العاده برای تصویب افزایش سرمایه 160درصدی شرکت نیز طی روزهای آتی منتشر می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcir5av.t1arp2bcct.html
تازه ترین اخبار