نخستین خودروی برقی کمپانی محبوب رونمایی شد

1 آبان 1400 ساعت 8:52


گروه تکنولوژی فاکس کان برای اولین بار در تاریخ خود از سه خودروی الکتریکی مختلف پرده برداشته که با همکاری شرکت خودروسازی تایوانی Yulon Motor توسعه یافته اند. این سه خودروی الکتریکی Foxconn مدل C، مدل E و مدل T نام دارند که از منظر نامگذاری شباهت زیادی به رویکرد تسلا دارند.گروهی از کارشناسان حوزه خودرو نیز این نامگذاری را الگو برداری تاریخی از فورد می‌دانند که سال‌های دور مدل سی و مدل تی را روی خط تولید خود داشته است.

نخستین خودروی برقی کمپانی محبوب رونمایی شد
فاکس کان نامی است که همواره کنار اپل و بویژه آیفون این کمپانی حضور داشته است. فاکس کان به عنوان یکی از بزرگترین کمپانی‌های فناوری محور جهان طرف قرارداد دیگر شرکت‌های بزرگ فروش رایانه و قطعات الکترونیکی مانند آمازون، دِل، اپل، گوگل، سونی، اچ‌پی، نوکیا، موتورلا، مایکروسافت، سیسکو و .. بوده است. ۷۵ درصد محصولات شرکت آمریکایی اینتل و درصد بسیار بالایی از محصولات کمپانی‌های اپل، دل و صد‌ها شرکت دیگر را تولید می‌کند و بطور خاص به عنوان تولیدکننده آیفون شناخته می‌شود.

نخستین خودروی برقی کمپانی محبوب رونمایی شد
این سه خودروی الکتریکی در رویداد تکنولوژی Hon Hai ۲۰۲۱ رونمایی شدند و این خودروساز اعلام کرد که می‌خواهد تولید کننده نسل بعدی خودرو‌ها در سطح جهانی شود. خودروی مدل C یک کراس اوور کامپکت بوده و مدل E یک سدان بوده که با همکاری پینین فارینا طراحی شده و مدل T نیز یک اتوبوس است. همچنین در ماه اگوست سال جاری میلادی، فاکس کان یک کارخانه تولید چیپ رایانه‌ای را نیز در تایوان خریداری کرد که این مکان نیز پتانسیل مشارکت در پروژه تولید خودروی مذکور را خواهد داشت. برند مورد نظر فاکس کان برای این محصولات نیز «فاکس ترون» است.

نخستین خودروی برقی کمپانی محبوب رونمایی شد
کمپانی فاکس کانجهت انتشار مشخصات فنی اولین محصولات الکتریکی خود آمادگی ندارد؛ ولی اظهار کرد که کراس اوور الکتریکی مدل C قادر است طی ۳.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. برد پیش بینی شده این کراس اوور الکتریکی در حالت شارژ کامل چیزی در حدود ۷۰۰ کیلومتر است. در خصوص سدان الکتریکی مدل E هم اعلام شده که به پیشرانه الکتریکی ۷۵۰ اسب بخاری مجهز شده و قادر است طی ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.


کد مطلب: 82427

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82427/نخستین-خودروی-برقی-کمپانی-محبوب-رونمایی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com