۰
شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
خرید آیفون ۱۳ بین حداقل ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا حداکثر ۴۲ میلیون تومان خرج روی دست‌تان می‌گذارد، برای همین احتمالا بعضی‌های بدشان نمی‌آید، از فروشگاه بیرون بیایند و به‌شیوه سنتی ایرانی‌ها، دوری در بازار بزنند. درست است که هرچهارتا گوشی که با‌عنوان آیفون ۱۳ می‌شناسیم، یعنی آیفون پرومکس، پرو، آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی بهترین گوشی‌هایی هستند که تا الان توسط اپل ساخته شده‌اند، اما هنوز در بازار می‌توان گوشی‌هایی پیدا کرد که از بعضی جهات بهتر از آیفون گرانقیمت اپل هستند.

اگر به خرید آیفون ۱۳ نه بگویید، ممکن است گزینه‌های بهتری سرراهتان قرار بگیرد. چه از نظر سیستم عامل و محدودیت‌های کلافه کننده نصب نرم‌افزار‌های فارسی، چه از نظر عکاسی و کیفیت تصاویر ثبت شده و چه از نظر توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی. پس از نوشته را بدون تعصب‌های معمولی، بدون پیش‌داوری و خشم بخوانید. شاید واقعا کمکتان کرد.

بهترین از نظر متفاوت بودن؛ گلکسی Z Fold ۳
اگر آیفون ۱۳ پرومکس خفن‌ترین گوشی ساخته شده توسط اپل باشد، گلکسی Z فولد نسخه، خفن‌ترین گوشی موبایل ساخته شده توسط انسان است. تصویر کنید یک موبایل معمولی دستتان گرفته‌اید و وسط جمع نشسته‌اید. برایتان یک ایمیل می‌آید که لازم است با دقت نگاهش کنید. گوشی را جلوی چشم بقیه باز می‌کنید و آن‌ها ناگهان یک تبلت در دستان شما می‌بینند در سایز هفت اینچ.
شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
سری فولد بعد از سه نسل تکامل پیدا کرده و حالا واقعا در بهترین حالت خود قرار دارد. غیر از این قابلیت باز و بسته شدن که ممکن است بعضی‌ها آن را زیادی تجملاتی بدانند، از نظر فنی همه‌چیز دارد تا آن را بهترین گوشی ساخته شده تاریخ بدانیم. از پردازنده و حافظه سریع گرفته تا صفحه‌نمایش دقیق. از دوربین سه‌گانه ۱۲ مگاپیکسلی که مثل دوربین‌های اپل عدد واقعی به‌حساب می‌آید تا باتری چهار هزار و ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژسریع ۲۵ وات، امکان شارژ بدون سیم، شارژ معکوس و... مقاومت برابر نفوذآب، پشتیبانی از نسل پنجم موبایل و... خیلی چیز‌های دیگر. دارید گول می‌خورید؟ تا یادمان نرفته باید بگوییم محض اطلاع قیمت این گوشی بین ۴۰ تا ۴۳ میلیون تومان است!

بهترین از نظر تک بودن؛ مایکروسافت Surface Duo
چهار روز دیگر آیفون ۱۳ را در کوچه و خیابان دست همه می‌بینید. تازه از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین این گوشی و آیفون ۱۲ نیست. گلکسی Z فولد نسخه سه هم زیادی گران است. پس چکار می‌شود کرد؟ یک گزینه پیش روی آن‌هایی که به تک بودن و تفاوت داشتن علاقمند هستند، می‌تواند Surface Duo باشد. این گوشی نقاط ضعف قابل‌توجهی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سخت‌افزار از مدافتاده اشاره کرد، اما وقتی بحث درآوردن چشم در و همسایه باشد، کارش را خوب انجام می‌دهد. اگر زیاد سخت‌گیر نباشید هم انصافا هنوز می‌توان با سخت‌افزار آن حریف طلبید.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
مایکروسافت Surface Dou این قابلیت را دارد که پس از باز شدن لولا‌ها به یک تبلت تبدیل شود. در دل این موجود هایبردی تبدیل شونده، ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ذخیره‌سازی و شش گیگابایت حافظه موقت مخفی شده است. این تبلت دارای دو صفحه‌نمایش بوده که در زمان باز شدن لولا‌ها یک تبلت با اندازه ۸.۱ اینج را جلوی روی کاربر می‌گذارد و در زمان بسته بودن لولا‌ها یک موبایل با اندازه ۵.۶ اینچ است. خب بگذارید محدودیت‌هایی که این نوع طراحی به‌وجود می‌آورد را هم فهرست کنیم؛ Surface Dou دوربین اصلی ندارد و تنها می‌توانید از یک دوربین ۱۱ مکاپیکسلی در جلوی دستگاه استفاده کنید که کارکردی مشابه دوربین سلفی بقیه گوشی‌ها دارد. قیمت موبایل در بازار ایران حدود ۲۶ میلیون تومان است.

بهترین از نظر توانایی‌های فنی؛ گلکسی S۲۱ نسخه Ultra ۵G
اگر آیفون ۱۳ پرومکس، کامل‌ترین گوشی دارای سیستم‌عامل iOS باشد، گلکسی S۲۱ اولترا همین نقش را بین گوشی‌های اندرویدی برعهده خواهد داشت. با این تفاوت که عوض ۴۰ میلیون تومانی که باید برای پرومکس بدهید، قیمت گلکسی S۲۱ اولترا با حافظه ۲۵۶ گیگ و رم ۱۲ گیگابایت نهایتا به ۳۰ میلیون تومان خواهد رسید. بگذارید ببینیم بابت این ولخرجی چی نصیب‌مان می‌شود.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
در ابتدا باید به قابلیت‌های بزرگنمایی ۱۰ برابری اپتیکال و ۱۰۰ برابری دیجیتالی دوربین اشاره کنیم که برگ برنده قهرمان امسال سامسونگ هستند. صفحه‌نمایش با نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز قبل از آیفون‌های پرو و پرومکس امسال، روی گلکسی S۲۱ اولترا وجود داشته است. سامسونگ همچنین یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی برایش در نظر گرفته و در کنار قابلیت‌های شارژسریع، شارژ بی‌سیم و شارژ معکوس آن را تا بن‌دندان مسلح به میدان نبرد فرستاده.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
گلکسی S۲۱ اولترا اولین گوشی از سری خود است که به قلم S-Pen مجهز شده؛ یکی از بعضی جهات بعضی قابلیت‌های سری نوت را هم به ارث می‌برد. رنگ مات بدنه، صفحه‌نمایش با لبه‌های خمیده، پشتیبانی از نسل پنجم موبایل، اندروید ۱۱، دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی، مقاومت برابر نفوذ‌آب تا عمق ۱.۵ متر به مدت ۳۰ دقیقه دیگر قابلیت‌های جذاب این گوشی هستند. عیب و ایراد هم وجود دارد. بزرگترین آن‌ها حذف شدن آدابتور شارژ از جعبه است. یک تقلید زشت و بی‌کلاس از اپل!

بهترین از نظر تازگی و قیمت؛ گلکسی Z مدل Flip ۳
گوشی‌های تاشو سامسونگ شاید عجیب و غریب به‌نظر برسند. اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگویید قابلیت لولایی آن‌ها در ابتدا حتی ترسناک به‌نظر می‌رسد، اما اطمینان داریم پشت این ظاهر ناآشنا، سخت‌افزاری کاملا قدرتمند نشسته است که مشابه آن را در مدل‌های معمولی هم مشاهده می‌کنیم. به‌عنوان مثال اینجا در گلکسی Z مدل Flip ۳ هشت گیگابایت حافظه موقت در کنار سریع‌ترین پردازنده دنیا قرار گرفته است، یک صفحه‌نمایش تاشو که در حالت باز بودن اندازه‌اش به ۶.۷ اینچ می‌رسد، قابلیت IP۶۸، دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، باتری قدرتمند و طراحی اید‌ه‌آل بخش دیگری از جذابیت‌های Flip ۳ در بازار به‌حساب می‌آیند، اما مهمترین ویژگی قطعا همان لولا‌های گوشی است.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
چیزی که باعث می‌شود مثلا خانم‌ها برایش سر و دست بشکنند. سامسونگ با علم بر این قضیه چندتا رنگ اغواکننده هم در طراحی گوشی به‌کار برده تا مطمئن شود خیلی‌ها را به‌دام می‌اندازد. اگر حال نداید به بازار بروید می‌توانید در اینترنت سرچ کنید و صادقانه بگویید چقدر می‌توانید جلوی رنگ کرم، یاسی یا مثلا سبز Flip ۳ مقاومت کنید. البته که این گوشی ۲۴، ۲۵ میلیون نقاط ضعفی هم دارد. مثلا چی؟ شما هروقت تصمیم بگیرید یک آیفون را بفروشید، برایش مشتری پیدا می‌شود، اما احتمالا صاحب اول و آخر یک گوشی تاشو با رنگ صورتی خود شما خواهید بود. بالاخره دیوانگی هزینه هم دارد؛ نه؟

بهترین از نظر دیوانه‌ها؛ ال. جی Wing ۵G
دیوانه‌ترین و متفاوت‌ترین گوشی حال حاضر بازار قطعا ال. جی Wing ۵G است. ظاهر آن متفاوت‌ترین چیزی خواهد بود که تا به‌حال دیده‌اید، چون از یک‌سری جهات تاشو به‌حساب می‌آید و هم از یک سری جهات شکل بشقاب‌پرنده‌های فضایی است. پردازنده استفاده شده در Wing یک نمونه نسبتا رده بالا است؛ کاملا مناسب برای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین. این کمترین توقعی است که از یک اسنپدراگون ۷۶۵G داریم. تولیدکننده برای اطمینا از خلق یک گوشی سریع، چالاک و باهوش حافظه‌موقت هشت گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در نظر گرفته است و در کنار آن تلاش کرده با قابلیت افزودن کارت حافظه، نگرانی از کمبود فضا را در این گوشی کاهش دهد.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
Wing با یک باتری چهار هزار میلی‌آمپر ساعتی عرضه شده است که با اینکه به قابلیت شارژ سریع مجهز است، اما احتمالا خیلی سریع باتری خالی می‌کند. در عوض قیمت Wing رقابتی انتخاب شده است. یعنی با حدود ۲۳ میلیون تومان می‌توانید آن را بخرید و متفاوت بودن خودتان را با بقیه نشان دهید. حالا اگر قرار باشد دست از هیجان برداریم و با هم صادق باشیم، باید بگویم خیلی آرام Wing را کنار بگذارید و فرار کنید! چرا باید این همه پول را بابت خرید گوشی بپردازید که تقریبا هیچ خدماتی در ایران ندارد و اگر خراب شد وبال گردن خودتان می‌شود؟ با همین مقدار پول می‌توانید یک آیفون ۱۳ مینی بخرید!

بهترین از نظر قیمت؛ شیائومی Mi ۱۱
شیائومی Mi ۱۱ بی‌ادعاترین گوشی این فهرست است؛ قیمت آن به زور تا ۲۰ میلیون می‌رسد، اما در دلش قلبی بزرگ می‌تپد. با این حال اجازه بدهید اول به ویژگی‌های ظاهری آن بپردازیم. قاب جلویی را با شیشه خمیده پوشانده‌اند که یادآور سری ۹ گلکسی S است. صفحه‌نمایش ۶.۸۱ اینچی با رزولوشن تحسین‌برانگیز، فناوری AMOLED و تصاویر شفاف و بی‌نظیری با قابلیت نمایش یک میلیارد رنگ، دیگر نکته مثبت می ۱۱ خواهد بود. پردازنده Snapdragon به‌کار رفته در این گوشی یکی از قوی‌ترین و قدرتمندترین نمونه‌ها در نوع خود است که با تراشه گرافیکی Adreno ۶۶۰ GPU برای انجام بازی‌های سنگین تقویت شده است. یک حافظه هشت گیگابایتی هم کنار آن‌ها گذاشته‌اند تا مطمئن شوند می ۱۱ سریع و دقیق عمل می‌کند.

شش جایگزین گردن‌کلفت برای آیفون ۱۳ گرانقیمت
آها! یادتان نرود که دوربین اصلی این مدل یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد و با استفاده از فلش Dual-LED dual-tone عکس‌های شفافی می‌گیرد. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور پنج مگاپیکسلی لنز ماکرو در کنار این حسگر، دوربین اصلی را تشکیل می‌دهند تا بعضی‌ها بگویند عکس‌های آن را می‌توان را سری S۲۱ سامسونگ مقایسه کرد. خیلی هم اغراق نمی‌کنند. باتری چهار هزار و ۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، فناوری شارژسریع، حسگر اثرانگشت مخفی شده زیر صفحه‌نمایش و بقیه چیز‌ها هم ثابت می‌کنند می ۱۱ برای خواباندن مچ S۲۱ طراحی شده است. نقطه ضعف؟ شل و سفت‌کردن‌های شیائومی!
https://akhbarbank.com/vdcb0abw.rhb55piuur.html
تازه ترین اخبار