۰
جمعه ۳۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۵

ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) اعلام کرد که نام ایران در لیست سیاه این کارگروه باقی مانده است.
ایران در لیست سیاه FATF باقی ماند
به گزارش اخباربانک، کاگرو ویژه اقدام مالی از فوریه ۲۰۲۰ در سایه همه‌گیری ویروس کرونا فرایند بررسی وضعیت کشورهایی که در لیست سیاه قرار داشتند را متوقف کرده بود.

تحریم‌های کارگروه ویژه اقدام مالی علیه ایران شامل محدودیت در روابط مالی با شرکت‌های ایرانی، بررسی بیشتر تراکنش‌های مالی مرتبط با ایران، ارسال گزارش در خصوص انجام هرگونه مبادله مالی با ایران به این کارگروه و ممانعت از احداث شبعه جدید بانک‌های ایران در خارج و بالعکس می‌شود.

برخی دیگر از کشورهای منطقه از جمله ترکیه، پاکستان و اردن نیز در فهرست خاکستری FATF قرار گرفته‌اند.

FATF به بهانه تصویب نشدن دو لایحه مربوط به مقابله با پولشویی و پشتیبانی مالی از تروریسم از سوی ایران و عمل نکردن به تعهدات برخاسته از آن، ایران را در ایست سیاه خود قرار داده است.

فلاحت پیشه، رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از تعلل مجمع در تصویب لوایح مرتبط با FATF تاکید کرده بود که مجمع در قبال کنوانسیون‌های مرتبط با FATF مصلحت را نادیده گرفته و گفته بود: متاسفانه ایران به تصمیم‌گیری‌های پرهزینه معروف است و معمولا پس از این که هزینه‌های بسیاری به ملت تحمیل شد آن زمان تصمیماتی اتخاذ می‌شود، FATF یکی از همین مصادیق است.

همه بانک‌های جهان تحت مقرراتی عمل می‌کنند که در FATF شکل می‌گیرد، این مقررات علیه پولشویی است به بیانی دیگر هدف این است که مانع از این شوند که پول کثیف وارد چرخه مالی و پولی در دنیا شود.
https://akhbarbank.com/vdcdno0j.yt0xf6a22y.html
تازه ترین اخبار