تغییر قیمت خودرو در دستور کار قرار گرفت

28 مهر 1400 ساعت 8:36


همشهری: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: شرایط برای واردات خودروی خارجی فراهم نیست و قیمت جدید خودروهای وطنی نیز به‌زودی و بعد از اعلام نرخ تورم بخشی از سوی بانک مرکزی، اعلام خواهد شد.

محسن صالحی‌نیا در پنجمین میز داخلی‌سازی‌ صنعت خودرو با اشاره به اینکه شورای نگهبان ایرادهایی برای طرح واردات خودرو مطرح کرده و به‌ویژه روی موضوع منشأ ارز حساسیت نشان داده است، گفت: وزیر صنعت مخالفتی با واردات خودرو ندارد و معتقد است شرایط آن باید فراهم شود که هم‌اکنون فراهم نیست.

او درباره برنامه صادراتی وزیر صنعت برای صادرات یک‌میلیون دستگاه خودرو تا سال۱۴۰۴ نیز اظهار کرد: برنامه‌ای در این زمینه با همراهی خودروسازان، قطعه‌سازان، مجموعه‌سازان و وزارت صنعت در حال تدوین است که پس از تدوین نهایی جزئیات آن به استحضار عموم خواهد رسید.

صالحی‌نیا همچنین در مورد وضعیت خودروهای ناقص گفت: در این خصوص مقرر شده تا آخر آبان بخش عمده‌ای از این خودروها از کف پارکینگ خودروسازان خارج شوند و در آینده نزدیک نیز خودروها حداکثر ۱۰ تا ۱۵روز مجاز به ماندن در کف پارکینگ خودروسازان خواهند بود. به‌گفته او وزارت صنعت در طرح عرضه خودرو در بورس نیز تابع تصمیمات مجلس و شورای نگهبان خواهد بود.

رئیس هیأت عامل ایدرو در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به کاهش قیمت خودرو با افزایش تیراژ و کاهش هزینه در زنجیره تأمین خودروسازان، اصل کاهش قیمت‌ها را وابسته به شرایط کلان اقتصادی و نرخ تورم دانست و اعلام کرد: بانک مرکزی تا پایان هفته نرخ تورم بخشی را اعلام می‌کند و بر این اساس قیمت خودرو نیز به‌زودی مشخص خواهد شد.

به‌گفته صالحی‌نیا، با توجه به اینکه قرار بود قیمت خودرو به‌صورت ۶ماهه تغییر کند، هم‌اکنون برنامه تغییر نرخ خودرو در دستور کار قرار گرفته است. معاون وزیر صنعت درخصوص اثرات احتمالی تغییر رئیس شورای رقابت در وضعیت قیمت‌گذاری خودرو نیز گفت: شورای رقابت یک نهاد حقوقی است و به‌عنوان یک رکن حقوقی در تعیین قیمت خودرو نقش دارد و تغییر ریاست این شورا نمی‌تواند تأثیر خاصی بر قیمت‌گذاری داشته باشد.


کد مطلب: 82400

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82400/تغییر-قیمت-خودرو-دستور-کار-قرار-گرفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com