مشخصات کلی شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی

27 مهر 1400 ساعت 13:37

شرکت فرمان خودرو سپاهان با سرمایه ۲۹.۸ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد.


به گزارش اخباربانک، شرکت فرمان خودرو سپاهان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۶ مهر با نماد "خفرمان" در گروه خودرو و ساخت قطعات به عنوان صد و پنجاه و هشتمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام بایستد. همچنین تعهد عرضه ۵ درصد دیگر ظرف مدت سه ماه پس از عرضه اولیه از سهامداران عمده اخذ شده است.

معرفی شرکت
این شرکت ۱۶ خرداد ۷۸ بصورت سهامی خاص تأسیس و در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اصفهان به ثبت رسید و از ۲۵ اردیبهشت ۷۹ شروع به بهره برداری کرد و در حوزه تولید قطعات خودرو فعالیت را ادامه داد. مرکز اصلی شرکت در اصفهان، شهرک صنعتی جی واقع است.
موضوع فعالیت شامل تولید و فروش قطعات و مجموعه های انواع خودرو، نمونه سازی؛ ساخت؛ اجرا؛ مونتاژ و تولید انواع ماشین آلات صنعتی؛ معدنی و کشاورزی، ارائه خدمات مطالعاتی ؛تحقیقاتی و طراحی در زمینه های فوق، مشارکت و سرمایه گذاری مشترک با اشخاص حقیقی و حقوقی و داخلی و خارجی، انجام فعالیت های بازرگانی داخلی و خارجی در ارتباط با مواد اولیه و تولید محصولات و تولید و ساخت انواع قطعات و مجموعه های صنعتی می‌شود.


سرمایه و ترکیب سهامداران
سرمایه اولیه شرکت با ۲۱۰ نیروی انسانی، ۵۰ میلیون تومان بود که طی ۱۲ مرحله افزایش به ۲۹.۸ میلیارد تومان رسیده و در حال حاضر هیچ گونه برنامه افزایش سرمایه ای در نظر ندارد.
۸۳.۱ درصد سهام به محمدرضا جعفری، ۴.۹ درصد به محمدحسن افوسی، ۳.۲ درصد به کارکنان تابان نیرو سپاهان، دو و نیم درصد به قاسم قاسمی نیا، ۲.۱ درصد به علی ملکی، ۱.۳ درصد به عزیزالله ملکی، ۱.۲ درصد به رحمان حسن پور و ۱.۷ درصد سهام این شرکت به سایرین تعلق دارد.
شرکت تابان نیرو سپاهان با ۱۶۵ سهم تنها سهامدار حقوقی شرکت بشمار می رود. محمدرضا جعفری در سال ۱۳۶۳ در یک کارگاه ۶۰ متری در اصفهان با کمترین امکانات و ماشین آلات در زمینه قطعه سازی فعالیت را آغاز کرد و طی ۸ سال با توجه به توسعه زیرساخت ها و اخذ مجوزهای قانونی توانست با احداث کارخانه قطعه سازی فشارکی تعداد ماشین آلات تولیدی را به ۲۰ دستگاه CNC و سایر ماشین آلات مورد نیاز جهت قطعه سازی افزایش دهد و با مدیریت منابع و نیروی انسانی لازم به مدت ۲۲ سال به عنوان مدیر کارخانه مشغول به فعالیت بود. زمینه فعالیت در ابتدا قطعه سازی بود که با پرورش نیروی متخصص موجود توانست در بازارهایی همچون گروه ملی فولاد، صنایع کاشی، سیمان و خودرو وارد شود. وی از سال ۹۳ با خرید سهام شرکت فرمان خودرو سپاهان سهامدار عمده این شرکت شد.
معرفی محصولات
در حال حاضر این شرکت، قطعات فرمان چند خودروی تولید داخل شامل ستون فرمان فیوز دار کشویی فرمان و جعبه فرمان مکانیکی و هیدرولیکی وانت نیسان، جعبه فرمان و ستون فرمان وانت مزدا، جعبه فرمان هیدرولیک وانت کارا و ستون فرمان پراید را تولید می کند که در خصوص جعبه فرمان مکانیکی شرکت های زامیاد و بهمن خودرو منحصراً تنها تامین کننده خطوط تولید این شرکت ها است و در خصوص ستون فرمان پراید ۷۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد. تولید جعبه فرمان هیدرولیک خودروهای خانواده پراید و تیبا، وانت نیسان و وانت کارا نیز از پروژه‌های در حال اجرا است.
ترکیب بهای مواد اولیه
فولاد ،قطعاتی نظیر مهره، بلبرینگ و قطعات پلاستیکی از مواد اصلی مورد استفاده این شرکت است.

تامین کنندگان اصلی مواد اولیه
مواد خام صنعتی نظیر فولاد و قطعات پلاستیک عمدتاً از داخل تامین و سایر قطعات عمدتاً از چین وارد می شوند. به دلیل نوسان قیمت مواد در بازار در حال حاضر تامین کنندگان حاضر به انعقاد قرارداد بلندمدت نیستند لذا خرید مواد اولیه داخلی طبق استعلام و با لحاظ صرفه و صلاح شرکت صورت می پذیرد.

ظرفیت اسمی بر اساس پروانه بهره برداری و مقدار تولید در دو دوره گذشته

اطلاعات مربوط به فروش محصولات
جعبه فرمان نیسان و محور فرمان پراید دو محصول اصلی شرکت در فروش و سودآوری هستند. محصولات تولیدی برای خانواده پراید با همین محصولات در خانواده تیبا و محصول جدید سایپا به نام آریا مشترک است و با حذف پراید از چرخه تولید در سایر محصولات جایگزین بکار می رود.

سهم بازار محصولات تولیدی

صورت سود و زیان

سرمایه گذاری در شرکت فن آوران خودرو اسپادانا
شرکت فن آوران خودرو اسپادانا با موضوع فعالیت تولید و فروش قطعات خودروی ۱۳ مهر سال ۹۵ در مرجع ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اصفهان به ثبت رسید اما از تاریخ تاسیس تاکنون فعالیتی نداشته است.
سیاست تقسیم سود

برنامه های آتی
- با توجه به برنامه تولید قطعات وارداتی ( شافت و مارپیچ) و کاهش تدریجی و حذف واردات این قطعات و تولید آنها در داخل شرکت و با توجه به برآورد بهای تمام شده داخلی نسبت به بهای وارداتی، بهای تمام شده این قطعات حدود ۱۵ درصد کاهش داشته و سود خالص نزدیک به ۷ درصد افزایش خواهد داشت.
علاوه بر این موضوع با توجه به تامین مواد در داخل و تامین منابع مالی در دسترس و تنوع در مدل خرید ( نقدی، مدت‌دار ،خرید بصورت اعتباری داخلی) و برخورداری از معافیت مالیاتی شرکت از لحاظ مالی از انعطاف بیشتری برخوردار خواهد شد.
همچنین با تولید این قطعات، شرکت از لحاظ عملیاتی نیز انعطاف بیشتری پیدا کرده چرا که اولاً کالای تولیدی در داخل شرکت از کیفیت بهتری برخوردار است و دوماً شرکت را از وابستگی به منابع تامین خارج از کشور بی نیاز می کند.
- چشم انداز بلندمدت شرکت، توجه ویژه‌ای به دستیابی دانش روز و ارتقاء سطح کیفی محصولات به منظور گسترش بازارهای هدف خصوصاً صادرات محصولات تولیدی دارد. از آنجایی که این شرکت در تولید سیستم فرمان هیدرولیک به خودکفایی رسیده گسترش بازارهای صادراتی از جمله برنامه‌ها است.
- سیستم فرمان برقی از جمله فناوری های روز دنیای خودروسازی است و از این رو، شرکت در حال مذاکره با چند شرکت معتبر خارجی جهت کسب و ارتقاء دانش فنی تولید جعبه فرمان الکتریکی است که از اولویت ها قرار دارد.
- هیات مدیره و سهامداران عمده شرکت به منظور استفاده بهینه از سود انباشته، برنامه افزایش سرمایه از این محل را مد نظر دارند.


کد مطلب: 82389

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82389/مشخصات-کلی-شرکت-آماده-عرضه-اولیه-۱۵-درصدی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com