۰
پایبند به تعهدات مسئولیت اجتماعی این روزها در برخی از شرکت ها یا بنگاه های اقتصادی در حال فراموشی است و کمتر نهادهایی پیدا می شود که در این راستا گام های موثری بردارند. مسئولیت اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و شرکت ها به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می کنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش هایی را انجام دهند.
به گزارش اخباربانک ، شرکت ها علاوه بر سودآوری، باید در کنار آن به تعهدات اجتماعی و زیست محیطی به ذینفعان مختلف توجه ویژه ای داشته باشند اما متاسفانه در کشورمان تعداد اندک شماری از شرکت های وجود دارند که به مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست اهمیت دهند. بانک ایران زمین نمونه ای از ارگان هایی است که از سال ۹۵ تاکنون همه تلاش های خود را به کار برده تا با فعالیت های مختلف در این راستا اقدامات موثری انجام دهد.
 
از فعالیت های گسترده بانک ایران زمین می توان به حضور این بانک در پویش ایران مهربان و سرپرستی ۲۰۰۰ کودک تحت پوشش کمیته امداد امام راحل (ره) اشاره نمود. همچنین فعالیت های متنوعی از جمله اجرای دو دوره پویش محیط زیستی همین یک زمین، اجرای برنامه ‌های پاکسازی در سراسر کشور توسط پرسنل بانک، ساخت سرود جنگل تشنه، حضور در نمایشگاه مطبوعات، حمایت از مسابقه نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان بهره‌ وری سبز و حفظ محیط زیست، ساخت اپلیکیشن همیار بانک در راستای حذف بروشورهای کاغذی، حمایت روز بین المللی جنگل بانان و حمایت از جایزه یحیی را به انجام رسانده است.

این اقدامات و فرهنگ سازی بانک ایران زمین در حوزه محیط زیست می تواند نمونه ای از فعالیت های گسترده این بانک در بخش تعهدات به مسئولیت های اجتماعی باشد. بانک ایران زمین با مشارکت در پویش های مختلف توانسته علاقمندان به محیط زیست را به سمت خود جلب کند و در راستای فرهنگ سازی و آشتی با طبیعت و حفظ محیط زیست گام های موثری بردارد.

آموزش به کودکان با چاشنی فرهنگ سازی
بانک ایران زمین در تلاش است که حفظ محیط زیست را به یک فرهنگ ناب تبدیل کند که همیشه ماندگار بماند. قطعا انسانی که از کودکی آموزش لازم درباره حفظ محیط زیست ندارد؛ دشوار است که او را نسبت به مسئولیت اجتماعی و حفظ محیط زیست آشنا کرد اما قطعا کودکان که سرمایه های اصلی کشورمان هستند؛ می توانند بهترین گزینه در جهت رشد و فرهنگ سازی در این زمینه باشد.

بانک ایران زمین در این راستا توانسته اقدامات موثری بردارد و با برگزاری مسابقات نقاشی برای کودکان و نوجوانان با محوریت بهره وری سبز و حفظ محیط زیست، توانست نگاه و نگرش نسل های آینده را در خصوص محیط اطراف تغییر دهد و به آنها آموزش دهد که حفظ محیط زیست در الویت زندگی انسان ها است. بانک ایران زمین در این چند سال اخیر به خوبی توانسته به عنوان یک نهاد اقتصادی مسئولیت اجتماعی خود را به بهترین نحو انجام دهد و حتی در بخش فرهنگ سازی نسل آینده هم اقدامات موثری انجام دهد.

نقش مهم مسئولیست اجتماعی در جهت حفظ محیط زیست
۹ شهریور به مناسبت نجات ماریتا، تنها توله بازمانده از واقعه دلخراش شهرستان بافق در سال ۱۳۷۳، به‌عنوان «روز ملی حفاظت از یوزپلنگ» نام‌گذاری شده است. روز ملی حفاظت از یوزپلنگ، نمادی برای حفظ و مراقبت بیشتر از این گوشت‌خوار در حال انقراض است.

در همین راستا، سید محمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین، با اشاره به روز ملی حفاظت از یوزپلنگ ایرانی گفت: انقراض گونه‌های جانوری اصیل و ارزشمند ایرانی دل هر ایرانی حامی محیط‌زیست را به درد می‌آورد. ما جانوران ارزشمند بسیاری را نظیر ببر ایرانی ازدست‌داده‌ایم و تمامی این موارد نتیجه عدم آگاهی‌رسانی و فرهنگ‌سازی مناسب برای بزرگ‌سالان و عدم آموزش صحیح کودکان و نوجوانان است.

مدیر روابط عمومی بانک ایران‌زمین با اشاره به اهمیت آموزش کودکان و نوجوانان در خصوص حمایت از محیط‌زیست در تمامی شاخه‌ها و محورها اذعان کرد: در این زمینه، تنها آموزش دادن محیط‌بانان و بزرگ‌سالان کفایت نمی‌کند. باید به این موضوع حساس و ملی، در سطح کلان نگاه شود و آموزش مداوم کودکان و نوجوانان در خصوص آشنایی و حفاظت از گونه‌های مختلف جانوری، در اولویت قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: آنچه باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود، این است که مهم‌ترین اقدامات در راستای تضمین بقای این جاندار، ممانعت از هرگونه شکار در زیستگاه‌های یوز،‌ توقف فعالیت‌های معدن‌کاوی، عدم عبور جاده‌های جدید از داخل زیستگاه‌های ده‌گانه یوز و اطلاع‌رسانی‌های مداوم است که هر یک سهم به سزایی را در نجات این گونه ایفا می‌کنند.
https://akhbarbank.com/vdcdsx0j.yt0xn6a22y.html
تازه ترین اخبار