۰
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۵

طلای جهانی بی‌رمق ماند

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، افت ملایمی داشت.
به گزارش اخباربانک، بهای معاملات هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۵۵ دلار و ۶۸ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۵۵ دلار و ۳۰ سنت رسید.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت IG Market اظهار کرد: آمار اشتغال ماهانه نمی‌تواند روند تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا را متوقف کند. کمبود نیروی کار باعث بالا رفتن فشارهای دستمزد شده و تورم را ممکن است تشدید کند که به معنای آن است که مقامات بانکی نهایتا باید مداخله کنند.

طلا پوشش ریسک در برابر تورم و کاهش ارزش پول ناشی از تدابیر محرک مالی محسوب می‌شود. تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا، با شرایط مذکورمقابله کرده و از جذابیت طلا کم می‌کند.

به گفته رودا، بازار طلا مشکلات زیادی برای ارزیابی وضعیت دارد. نظر شخصی من این است که طلا به سمت نزول مایل است اما در حال حاضر در بازه محدودی حبس شده است.

بانک مرکزی آمریکا با وجود گزارش اشتغال مایوس کننده سپتامبر ممکن است ماه آینده تعدیل تدابیر محرک مالی را آغاز کند.
آماری که روز جمعه منتشر شد، نشان داد اقتصاد آمریکا ماه میلادی گذشته ۱۹۴ هزار شغل جدید در سپتامبر ایجاد کرده که پایین‌تر از ۵۰۰ هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. در این بین، نرخ بیکاری به ۴.۸ درصد کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان در ۱۸ ماه گذشته بود و رشد دستمزد شتاب گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، دلار به بالاترین حد سه سال اخیر در برابر ین ژاپن صعود کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا به بالاترین حد از اوایل ژوئن به این طرف رسید و هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن است به محدوده ۱۷۶۳ تا ۱۷۶۸ دلار بهبود پیدا کند و سپس روند نزولی را به سوی سطح حمایتی ۱۷۲۴ دلار ازسربگیرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری تغییری نداشت و به ۲۲ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۲۷ دلار و ۳۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با سه درصد افزایش، به ۲۱۳۹ دلار و ۸۵ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت از ۱۳ سپتامبر بود.
https://akhbarbank.com/vdcdkx0j.yt0x56a22y.html
تازه ترین اخبار