بی‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!

17 مهر 1400 ساعت 8:42


شاید کراس اوورها و اسیووی ها بازار خودرویی جهان در اروپا و سایر کشورها را تحت سلطه خود در آورده باشند، ولی این موضوع سبب نشد مرسدس از عرضه دومین نسل B کلاس صرف نظر کند از این رو ب ام و هم که پی برد مشتری کافی برای سگمنت مینی ونها وجود دارد، امروز نسل جدید سری 2 اکتیو تورر را با دیزاین کاملا جدید نسبت به نسل قبل رونمایی کرده است.

متاسفانه یک جلوپنجره زشت بیش از حد بزرگ در پروفیل جلو این MPV نصب شده که در نگاه اول ما را یاد ب ام و X7 می اندازد که از دو سمت توسط چراغ های LED باریک و جدیدی به صورت آپشنال از نوع ماتریکس هستند، احاطه شده است. در پروفیل جانبی ب ام و سری 2 اکتیو تورر جدید شاهد طراحی دستیگره درب های جدید و موقعیت قرارگیری پایین تر آینه ها هستیم تا آیرودینامیک این خودرو بهبود یابد؛ همچنین این مینی ون یا MPV را می تواند با رینگ هایی از 16 تا 19 اینچ سفارش داد.

ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
در پروفیل عقب ب ام و سری 2 اکتیو تورر جدید شاهد طراحی یکپارچه اگزوز در زیر پسر هستیم تا استایل تمیزتری حاصل شود؛ همچنین درب فضای بار نیز باریکتر و شکیلتر بوده تا چهره این مینی ون آلمانی مدنتر شود.

نسل دوم ب ام و سری 2 اکتیو تورر نسبت به نسل قبل 32 میلی متر کشیده تر شده و طول آن به 4386 میلی متر رسیده است. همچنین این خودرو 24 میلی متر عریض تر شده و حال پهنایی معادل 1824 میلی متر دارد؛ ولی فاصله بین دو محور آن بدون تغییر 2670 میلی متر باقی مانده است. ب ام و سری 2 اکتیو تورر ارتفاعی معادل 1576 میلی متر داشته و عرض اکسل های جلو و عقب با 25 میلی متر افزایش به ترتیب به 1586 میلی متر رسیده اند. طراحی بروزرسانی شده و مدرن به همراه المان های آیرودینامیکی فعال مانند باله های تطبیق پذیر در قسمت بالا و پایینی جلوپنجره بزرگ این خودرو ضریب مقاومت هوای 0.26 را برای سری 2 اکتیو تورر به ارمغان آورده اند.

ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
طراحی کابین ب ام و سری 2 اکتیو تورر
دیزاین کابین نسل دوم اکتیو تورر به لطف استفاده از سیستم کاربری ب ام و iDrive 8 به طور کلی تغییر کرده و شاهد نصب یک نمایشگر 10.25 اینچی دیجیتالی در پشت فرمان و یک نمایشگر دیجیتالی لمسی 10.7 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا هستیم. در کنسول میانی شاهد طراحی کلید استارپ/استاپ، کلیدهای هشدار، یک شیفتر دنده بسیار کوچک، کلید ترمز پارک برقی و یک ناب چرخشی برای کنترل ولوم سیستم صوتی هستیم. این کنسول میانی شناور باعث شده فضای زیادی در زیر آن خالی باشد که می توان از این قسمت برای قرار دادن اشیا مختلف استفاده کرد.
ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
از آنجایی که سری 2 اکتیو تورر یک مینی ون بوده، اصل اول در خصوص آن کاربردی بودن است. صندلی های عقب این خودرو تا 13 سانتی متر قابلیت حرکت به سمت جلو را دارند و به صورت40/20/40 امکان تا شدن دارند. بسته به نوع تنظیم صندلی فضای بار این خودرو از 470 تا 1455 لیتر متغییر است. این خودرو به صورت استاندارد دارای درب الکترونیکی فضای بار و همچنین سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله است. به صورت آپشنال هم می توان برای این خودرو سانروف شیشه ای پانورامیک، سیستم صوتی هارمن کاردن و قلاب یدک کشی تاشو برقی را سفارش داد.

ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
مشخصات فنی ب ام و سری 2 اکتیو تورر
نسخه پایه ب ام و سری 2 اکتیو تورر مدل 218i بوده که از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ 136 اسب بخاری با 230 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. این نسخه طی 9 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 214 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. نسخه قدرتمندتر 220i بوده که از همین پیشرانه سه سیلندر 1.5 لیتری ولی با 170 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور بهره گرفته و طی 8.1 ثانیه به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن 221 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
یک پله بالاتر نسخه 223i بوده که به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با 218 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. این نسخه ب ام و سری 2 اکتیو تورر طی 7 ثانیه از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 241 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
ب ام و طرفداران پیشرانه های دیزلی را نیز فراموش نکرده و یک نسخه به نام 218d با پیشرانه 2 لیتری توربودیزل چهار سیلندر توسعه داده که قادر به تولید 150 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور است. این نسخه طی 8.8 ثانیه از حالت سمون به مرز 100 کیلومتر بر ساعت می رسد و بیشینه سرعت قابل پیمایش آن نیز 220 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
ب‌ام و جدید، مناسب برای خانواده و پسندِ جوانان!
هر چهار نسخه ب ام و سری 2 اکتیو تورر به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه مجهز شده اند که نیزروی تولیدی را به چرخ های جلو منتقل می کنند. در آینده ب ام و قصد دارد دو مدل پلاگین هیبریدی برای سری 2 اکتیو تورر عرضه کند که یکی از آنها 230e بوده که دارای سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک و استایل ظاهری اسپرتتر نسبت به سایر مدلهاست.


کد مطلب: 82223

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/82223/بی-ام-جدید-مناسب-خانواده-پسند-جوانان

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com