۰
۲
میزان سپرده‌ها و تسهیلات بانکی تا پایان خردادماه سالجاری نسبت به سال گذشته معادل ۴۷.۱ و ۵۳.۸ درصد افزایش یافته است.
مردم در بانک‌ها بیش از ۴۳۰۰ هزار میلیارد تومان سپرده دارند
به گزارش اخباربانک به نقل از ایسنا، براساس گزارش بانک مرکزی از وضعیت کل مانده سپرده‌ها و تسهیلات ریالی و ارزی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان در پایان خرداد ماه سال جاری، مانده کل سپرده‌ها به رقم ۴۳۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۴۷.۱ و ۱۱.۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین، بالاترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به استان تهران با مانده ۲۳۷۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است.

علاوه براین، مانده کل تسهیلات در این زمان ۳۱۷۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال گذشته معادل ۵۳.۸ و ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

طبق این گزارش، بیش‌ترین مبلغ تسهیلات نیز مربوط به استان تهران با مانده ۲۰۸۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و کم‌ترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد معادل ۹۸۰۰ میلیارد تومان است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۵ درصد است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل و پایان سال قبل، به ترتیب ۳.۷ و ۱.۳ واحد درصد افزایش را نشان می‌دهد که نسبت مذکور در استان تهران ۹۵.۸ درصد و استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۵.۸ درصد است.

در این گزارش، یکی از علل مهم بالا بودن رقم تسهیلات و سپرده‌ها در استان تهران استقرار دفاتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تولیدی سایر استان‌ها در استان تهران بیان شده و عمده فعالیت‌های بانکی آنها از طریق شعب بانک‌ها و مؤسسات اعتباری استان تهران انجام می‌شود.

 
https://akhbarbank.com/vdccxiq4.2bqis8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
اخبار بانک عزیز لطفا یک آمار تفکیکی از سپرده های بانکی هم در یک گزارش دیگر تهیه کنید و مشخص کنید چند درصد سپرده ها در نزد چند درصد مردم است به تفکیک تا ثروت های افسانه ای و گنج قارونی و کهکشانی معلوم شود تازه سپرده ها یک بخش جزیی از این اموال است بقیه اموال زمین و ساختمان و سکه و طلا و سهام و ارزهای مختلف و سرمایه گذاری های خارجی می باشد
Iran, Islamic Republic of
بیش از ۵۰ درصد کل سپرده ها نزد ۳ درصد و بقیه سپرده ها نزد ۹۷ درصد سپرده گذران است
تازه ترین اخبار