۰
۲
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از شروع تحقیق و تفحص از سازمان بورس و شرکت های تابعه و محورهای آن خبر داد و گفت: این طرح حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد.
تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس و زیرمجموعه ها کلید خورد
به گزارش اخباربانک، محسن علیزاده از شروع تحقیق و تفحص مجلس از سازمان بورس و شرکت های تابعه خبر داد و به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بابت اتفاقاتی که سال گذشته در بازار سرمایه رخ داد، تعدادی از همکاران درخواست تحقیق و تفحص را ثبت کردند و سپس این طرح در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

وی افزود: اما بنا به دلایلی و به علت ملاحظاتی از زوایای این تحقیق و تفحص در آن زمان این طرح مسکوت نگه داشته شد. زیرا این احتمال وجود داشت عوامل مخرب بازار سرمایه ، دلیل ریزش شاخص را شروع تحقیق و تفحص بدانند و شاید باعث بر هم زدن آرامش بازار می‌شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما اتفاقاتی که اخیرا در بازار سرمایه رخ داده از تخلفات موجود در سازمان بورس و شرکت‌های تابعه، ضرورت انجام این تحقیق و تفحص را دو چندان کرده و به همین دلیل در کمیسیون اقتصادی پیگیری تسریع این تحقیق و تفحص انجام می شود تا تمام ابعاد اتفاقاتی که از سال گذشته تا امروز رخ داده، برای سهامداران مشخص شود.

علیزاده در پاسخ به هدف اصلی این طرح توضیح داد: این طرح محور‌های متعددی دارد اما عمدتا اتفاقاتی که تاکنون رخ داده، سوء مدیریت‌هایی که شکل گرفته، نظارت‌هایی که باید انجام می‌شده اما کوتاهی شده از مهم‌ترین محور‌های تحقیق و تفحص است. سازمان بورس، تمامی بورس‌ها و شرکت‌های تابعه موارد شمول این تحقیق و تفحص هستند. بعد از اثبات تخلفات، قوه قضائیه حتما برخورد خواهد کرد و مجلس نیز از ابزار‌های نظارتی استفاده می‌کند. این تحقیق و تفحص حداقل ۶ ماه تا یکسال زمان می‌برد اما شروع آن مهم است و با آغاز این طرح خیلی از موضوعات برای همگی روشن خواهد شد.

وی درخصوص اینکه آیا سهامداران با اجرای این طرح می‌توانند به جبران زیان‌ها در سال گذشته امیدوار باشند، گفت: جبران ضرر سهامداران در سال گذشته را نمی‌توان تضمین کرد اما ابعاد آن مشخص خواهد شد که از چه کانالی این ضرر و زیان آغاز شد و چه عواملی در این جریانات مقصر بوده اند.
https://akhbarbank.com/vdcg7q97.ak9x74prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
مجلسیان هر بار طرح تحقیق و تفحصی را کلید میزنند و پس از ایجاد رعب و وحشت در دل مسولان سازمانی و یا جایی که باید تفحص سود می اندازند و بعد از چندی از تحقیق و تفحص منصرف میشوند و پشت پرده مشخص نمیشود چه زد و بندهایی صورت میدهند تفحص از بانک مرکزی و بانک ها هم با تبانی میان دولت و مجلس دهم و زد و بند انجام نشد
Iran, Islamic Republic of
آقای قاضی زاده هاشمی قبل از کاندید شدن برای ریاست جمهوری پبگیر فساد در بورس بودند و قول محاکمه مفسدین در بورس را دادند از آقای قاضی زاده هاشمی که الان ریاست بنیاد شهید هستند و اشتباهی به این پست رفتند درخواست میشود مسله برخورد با مفسدین بورس را فراموش نکنند
تازه ترین اخبار