۰
یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیرهای داخلی و خارجی ، پیش بینی کرد روند نوسانی بازار سهام و دلار و چشم انتظاری فعالان به اخبار سیاسی در آخرین همین شهریور نیز تکرار شود.
پیش بینی تکرار روند نوسانی بورس و دلار در این هفته
به گزارش اخباربانک، بازار سهام در حالی آخرین هفته شهریور را با عقب نشینی شاخص به کانال 1.4 میلیون واحدی شروع می کند که کارگزاری آبان درباره اوضاع روزهای گذشته و آینده اعلام کرد: بازار هفته گذشته با روندی نوسانی و با گرایش منفی همراه بود که عمدتا" به دلیل روند پر افت و خیز دلار و البته نوسان بازارهای جهانی رخ داد .

نوسانات شاخص دلار ، بازارهای کالایی و سهام را نیز پرنوسان کرده و بازارها همچنان درگیر تبعات کرونا و همه گیری اخیر هستند و ابهام در سیاست های اقتصادی کشورهای بزرگ، زمینه ساز تلاطمات شده و به نظر می رسد این روند با ادامه بازیگری آمارها و شاخص دلار ، همچنان محتمل باشد.

اما بازار ارز با افت و خیز های زیاد همراه شده و تزربق اخبار مثبت در محدوده مقاومتی، نوساناتی را ایجاد کرده و به نظر می رسد بازار در انتظار اخبار بیشتر و البته شفاف تر از وضعیت ادامه مذاکرات احیای برجام است . در این میان کاهش ابهامات مرتبط با موضع گیری طرفین می تواند در ادامه از نوسانات بازار بکاهد. هرچند تاخیر در اقدامات و طولانی شدن روند می تواند از حساسیت بازار به تزریق اخبار مثبت بکاهد و احتمال ادامه رشد قیمت را افزایش دهد.

با این اوصاف ، بازار سهام همچنان گرایش به نمادهای با شناوری کمتر و کوچکتر دارد و فعالان در روندهای نزولی و صعودی با اطمینان و احتیاط بیشتر ، اقدام به فروش و خرید سهم می کنند. همچنین فعالان حقوقی در نمادهای بزرگ هنگام روندهای مثبت با شدت زیادی فروشنده اند و همین مسئله بازار را به سمت گروه های با ترکیب سهامداری مطلوب تر مانند محصولات شیمیایی و نمادهای با شناوری پایین تر و گروه های کوچک بازار متمایل کرده است .

به نظر می رسد بازار در هفته پیش رو نیز با همین روند نوسانی همراه و فعالان چشم به اخبار و روند دلار داشته باشند .
با این اوصاف و به صورت عمومی در احیای روندها ، تردید و جابجایی سهام امری طبیعی بوده و تحلیل صحیح و منطقی وقایع می تواند به سرمایه گذاری مطمئن تر بیانجامد و از هیجانات در معاملات بکاهد. عکس العمل منفی بازار به اخبار مثبت هم عمدتا ناشی از تجربه قبلی در سرکوب بازارها و به رکود کشاندن اقتصاد است و به نظر می رسد همچنان بازار با احتیاط در حال رصد اقدامات و اظهار نظرهای تیم اقتصادی جدید است و چاشنی احتیاط در رفتار فعالان مشخص است.

گشایش های اقتصادی ناشی از احیای احتمالی برجام نیز هرچند در کوتاه مدت افت دلار و تعدیل انتظارات تورمی را در پی دارد اما عملا پیامد های مثبت واقعی را برای صنایع و شرکت ها به دنبال خواهد داشت که البته مستلزم اتخاذ رویکرد مناسب در داخل نیز خواهد بود.

عدم استفاده از فرصت های مشابه در گذشته و تلاش برای سرکوب سطح عمومی قیمت ها از طریق افزایش نرخ بهره و دخالت در روند قیمت ها پس از گشایش های اقتصادی، ترس از تکرار رویه مشابه را افزایش داده و همین مسئله ، عکس العمل منفی بازار نسبت به اخبار مثبت مذاکرات در پی داشته است.
https://akhbarbank.com/vdcaiona.49n6015kk4.html
تازه ترین اخبار