۰
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۸

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

اونس جهانی در بازار امروز با کاهش همراه بود و در کنار کاهش نسبی نرخ ارز، قیمت طلا و سکه در بازار روند نزولی داشتند. قیمت سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد.
اونس جهانی طلا در بازار امروز با کاهش نرخ به ۱۸۰۰ دلار رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان کاهش یافت. در کنار کاهش اونس جهانی و قیمت طلا و ارز، قیمت سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

مثقال طلا پنج میلیون و ۲۶ هزار تومان و قیمت نیم سکه شش میلیون و ۵۰ هزار تومان ثبت شد.

قیمت طلا و سکه کاهش یافت

توقف روند افزایشی بهای جهانی طلا
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۹۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

به گفته ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس، تسریع رشد تورم، انتظارات برای اعلام رسمی قریب الوقوع بودن تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه از سوی بانک مرکزی آمریکا را تقویت می کند. واکنش طلا به این موضوع منفی خواهد بود زیرا چشم انداز تعدیل خرید اوراق قرضه، بازده اوراق قرضه را بالا می برد و بالا رفتن بازده هم هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می دهد.

آمار قیمت مصرفی آمریکا در اوت قرار است روز جاری منتشر شود. اقتصاددانان پیش بینی می کنند شاخص قیمت مصرفی که شامل قیمتهای متغیر مواد غذایی و انرژی نمی شود، در اوت نسبت به ماه پیش از آن ۰.۳ درصد رشد کرده باشد.

این آمار پیش از نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در روزهای ۲۱ و ۲۲ سپتامبر منتشر می شود که بازار به دقت آن را دنبال خواهد کرد تا ببیند آیا بانک مرکزی تعدیل برنامه ماهانه خرید اوراق قرضه را اعلام می کند یا خیر. مقامات بانک مرکزی آمریکا در تلاش برای ارزیابی موقتی بودن یا پایداری تاثیر فشارهای قیمت بر اقتصاد، به دقت انتظارات تورمی را زیر نظر دارند.
https://akhbarbank.com/vdch-wn6.23nzkdftt2.html
تازه ترین اخبار