۰
مشخصات کلی شرکت انتقال داده های آسیاتک که بعد از ۵ سال دوباره با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی پذیرش و آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی شده ، مورد بررسی قرار گرفت .
مشخصات شرکتی که بعد از ۵ سال دوباره آماده عرضه اولیه شد
به گزارش اخباربانک، شرکت انتقال داده های آسیاتک از حدود 5 سال پیش با سرمایه 30 میلیارد تومانی، مهیای حضور در بورس و عرضه اولیه سهام در پاییز یا زمستان سال 96 بود و حتی بعد درج نماد به عنوان پانصد و هجدهمین شرکت بورسی ، ضمن انتشار همه اطلاعات در کدال ، اول آبان همان سال اقدام به برگزاری جلسه معارفه کرد .

براساس این گزارش، بعد از منتفی شدن ادغام آسیاتک با شرکت داده گسترعصر نوین (های وب) در آبان 96 و عدم عرضه اولیه 10 درصدی سهام در فرصت 6 ماهه، پذیرش این شرکت هم لغو و مقرر شده بود تا فرایند پذیرش و درج نماد مجددا" در سال 97 انجام شود اما به دلیل عدم تمایل مدیران شرکت این رویداد رخ نداد .

حال بعد از حدود 5 سال ، آسیا تک با پلاک 593 و همان نماد " آسیاتک" در بازار دوم معاملات بورس تهران درج و آماده عرضه اولیه 15 درصد سهام ( شامل 12 درصد به عموم و 3 درصد صندوق های سرمایه گذاری ) شد .

معرفی شرکت
شرکت انتقال داده های آسیاتک اواخر سال ۸۲ به منظور ارائه خدمات نوین در صنعت آی تی، تاسیس و موفق به اخذ مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی جهت ارائه خدمات خطوط کابلی دیجیتالی (DSL) با اعتبار ۱۰ سال تا سال ۹۲ شد. همچنین جهت ارائه خدمات ADSL در سایر استان‌ها نیز موفق به دریافت مجوز ISP در ۳۰ استان از سال ۸۷ و سپس مجوز ISDP از وزارت ارتباطات شد.

این شرکت از سال ۹۲ با توجه به توسعه خدمات در جهت ارائه خدمات میزبانی و اشتراک مکانی مراکز داده، اقدام به اخذ مجوز IDC از مرکز ملی فضای مجازی کرد که پروانه صادره طی سنوات تمدید شده است.

در سال ۹۴ با توجه به اتمام مجوز PAP از سوی سازمان تنظیم مقررات، مجوز جدید FCP به عنوان جایگزین مجوزهای PAP ، ISDP و ISP اعلام شد و این شرکت موفق به اخذ مجوز با اعتبار ۱۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ از وزارت ارتباطات جهت ارائه هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده بر بستر شبکه و ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی، داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده شد.

با توجه به نیاز اخذ مجوز ارائه خدمات باند پهن ثابت روی بستر سیم کارت (TD-LTE) ،شرکت در قالب کنسرسیوم فن آوران نوین بنیاد پاسارگاد مجوز بهره برداری از فرکانس ۲۶۰۰ به مدت ۱۰ سال را دریافت کرد.

تعداد مشتریان شرکت تا پایان سال ۹۹ در حوزه ADSL برابر ۸۳۶ هزار و ۴۳۲ کاربر است. حجم پهنای باند فروخته شده در اسفند سال ۹۹ به رغم شیوع ویروس کرونا برابر ۹۵ گیگابایت بر ثانیه بوده و این مقدار برای کل سال ۹۹ معادل ۱۱۴۰ گیگابایت بر ثانیه بوده است.

حجم محتوای داخلی تولید شده توسط دیتاسنترها شامل مراکز برج میلاد تراز ۲۸۴ و تراز منفی ۱۰، آزادگان و میرعماد تا پایان سال ۹۹ بیش از ۷۰۰ گیگابایت بر ثانیه است.

سرمایه و ترکیب سهامداران
آسیاتک با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۸۲ تاسیس شد و طی پنج مرحله افزایش سرمایه به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید. این شرکت با توجه به برنامه های توسعه در حوزه خدمات دیتاسنتر، افزایش سرمایه حداقل ۵۰ میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی بعد از عرضه اولیه طی مراحل قانونی را خواهد داشت.

در ترکیب سهامداری با ۷۰۶ نیروی انسانی، شرکت های سرمایه گذاری مهرگان سرمایه پارس با ۳۳ درصد، رسا سازه پی کاوان مهام با ۱۴.۵ درصد، فناوری اطلاعات و ارتباطات راهبرد با ۱۲.۸ درصد، آرتا ایده نفیس با ۱۰.۹ درصد، سرمایه گذاری صنعتی معدنی آریا فاتح خاورمیانه با ۷.۱ درصد، خدمات مدیریت اندیشه آتیه مداران و سرمایه گذاری آتیه مداران هرکدام با ۶.۴ درصد، فناوری ارتباطات و اطلاعات ایده دیجیتال هوشمند با ۵ درصد و مبین وان کیش با ۳ درصد حضور دارند.

بازار محصولات خدمات
شرکت انتقال داده های آسیاتک همکاری گسترده در ارائه خدمات متنوع شامل فروش پهنای باند، سرویس انتقال، فروش عمده ظرفیت ( بیت استریم)، ارائه خدمات عمده تلفن ثابت، سرویس راه‌یابی مکالمات بین المللی، خدمات ارائه محتوای داخلی و ... شرکت های دارنده پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در سراسر ایران دارد که از آن جمله می توان به چهار گروه ذیل اشاره کرد.

۱. شرکت های دارنده پروانه ارائه خدمات تلفن همراه مانند همراه اول، ایرانسل و رایتل

۲. شرکت های دارنده پروانه انتقال داده مبتنی بر فناوری بی سیم ثابت (FWA) مانند مبین نت، فرابرد داده های ایرانیان، های‌وب ،ایرانسل و مخابرات ایران

۳. شرکت های دارنده پروانه ارتباطات ثابت (FCP) مانند گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات آریا رسانه تدبیر، های وب، پیشگامان توسعه ارتباطات، پارسان لین ارتباطات، انتقال داده های ندا گستر صبا (صبانت)، توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آریان ( فناپ تلکام)، افرانت، داده پردازی فن آوا، لایزر، ارتباطات ثابت پارسان، گسترش ارتباطات مبنا( مبنا تلکام)، انتقال داده های رهام داتک

۴. و بیش از ۳۰ شرکت دارنده پروانه خدمات ارتباطی ثابت

مقایسه با رقبا


محصولات و خدمات آتی
- محتوایی ویدئویی VOD
- وای فای عمومی
- وایرلس (PTP & PTMP)
- تلفن ثابت بر بستر اینترنت
- اپراتوری SMS
- توسعه سرویس تلفنی و تلفن هوشمند ۹۰۹۰
- FTTx
- خدمات ابری
- توسعه خدمات دیتاسنتر و زیرساخت های مربوطه
- طرح فناوری و برنامه های توسعه

صورت سود و زیان سه سال اخیر

سیاست تقسیم سود


سیاست تقسیم سود برای عملکرد سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ بر اساس تصمیم مجمع عادی و با توجه به پروژه های توسعه ای خواهد بود. لیکن هیات مدیره پیشنهاد تقسیم حداقل ۹۵ درصدی سود برای سال مالی ۱۴۰۰ را در نظر دارد.
https://akhbarbank.com/vdcbf9bw.rhb88piuur.html
تازه ترین اخبار