۰
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۷

واکنش بازار سکه و دلار به سفر رافائل گروسی

حضور مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران تاثیر خود را بر قیمت ارز گذاشت. قیمت دلار هم در صرافی ملی و هم در بازار آزاد نزولی شد. چراکه این سفر به خریداران ارز سیگنال کاهش قیمت داده است.
به گزارش اخباربانک، اگرچه برخی اخبار از صدور قطعنامه جدید علیه ایران خبر می‌داد اما ظرف مدت کوتاهی ورق برگشت. صدور قطعنامه متوقف شد ورافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌الملی انرژی اتمی شب گذشته وارد تهران شد.

صرف حضور این مقام خارجی در ایران بازار ارز را نزولی کرد. شنبه قیمت دلار روی عدد ۲۷ هزار و ۷۲۰ تومان ایستاد اما قیمت دلار در لحظه تنظیم این گزارش با افت ۳۰۰ تومانی به ۲۷ هزار و ۴۷۰ تومان رسید. برخی از فعالان بازار معتقدند در ادامه روز، احتمال کاهش بیشتر قیمت وجود دارد.

اگرچه برخی دیگر معتقدند دلار مرز روانی ۲۷ هزار تومان را به سادگی از دست نمی‌دهد و بعید است امروز قیمت دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شود.

از طرف دیگر، نرخ دلار در صرافی ملی هم کاهش یافت. اگرچه این کاهش در حد ۷۰ تومان بود. قیمت دلار در صرافی ملی ۲۶ هزار و ۹۷۷ تومان بود که به ۲۶ هزار و ۹۲۰ تومان رسید.

این مساله بستگی به خروجی جلسه رافائل گروسی با مقامات ایران دارد. اینکه آیا در این سفر سیگنالی از ادامه مذاکرات و همکاری ایران با آژانس دیده می‌شود یا نه.

شب گذشته وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده که به گفته سه منبع نزدیک به مذاکرات، سفر گروسی به تهران در پی تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد که براساس آن تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات در خصوص مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران دوباره از سر می‌گیرد.(فارس)
از طرف دیگر قرار است که ۳۰ شهریور ماه ایران مذاکرات وین را آغاز کند. در صورت جدی شدن این خبر، احتمالا می‌توان منتظر ریزش قیمت دلار بود.

از طرف دیگر اعلام شده کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و کنسولگری ایران در جده بازگشایی خواهد شد و علاوه بر این، قرار است امروز نخست وزیر عراق به تهران بیاید.هر دو خبر احتمالا واکنش بازار ارز را به همراه داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند بازار ارز در شرایط فعلی بیش از هر چیز تحت تاثیر اخبار سیاسی است.

سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد

قیمت طلا و سکه در بازار امروز به دلیل کاهش نرخ ارز و کاهش اونس جهانی در روزهای گذشته روند نزولی داشت. قیمت سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد.

اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی بدون تغییر بود. به دلیل کاهش چند روز گدشته اونس طلا و کاهش نرخ ارز در بازار شنبه و یکشنبه(امروز) قیمت طلا و سکه روند کاهشی داشتند.

قیمت سکه به ۱۱ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان رسید. قیمت طلا ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۶۶ هزار تومان ثبت شد.

قیمت نیم سکه شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان اعلام شد.
 
https://akhbarbank.com/vdcaiana.49n6a15kk4.html
تازه ترین اخبار