پربازده و زیانده ترین صنایع ۵ ماه سال معرفی شدند

6 شهريور 1400 ساعت 11:06

کارشناس بازار سرمایه ضمن معرفی پربازده و زیانده ترین صنایع در پنج ماه ابتدایی سال گفت: شش صنعت با انتظار رشد مناسب در آینده مورد اقبال قرار می گیرند.


به گزارش اخباربانک، اکبر ادهم درخصوص اینکه از ابتدای سال کدام صنایع بیشترین سود را برای سهامداران به ارمغان آوردند به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیشترین بازدهی صنایع بورسی از ابتدای سال به خدمات رفاهی با ۴۶.۴ درصد، مواد شیمیایی با ۴۵.۲ درصد و کانی‌های فلزی با ۴۱.۴ درصد تعلق دارد.

وی درباره زیاندِه‌ترین صنایع بورسی نیز توضیح داد: کمترین بازدهی صنایع بورسی  از ابتدای سال به صنایع قندی از زیرمجموعه گروه غذایی با منفی ۴۱.۶ درصد، پیمانکاری صنعتی با منفی ۳۶.۴ درصد و صنعت چوب با منفی ۳۰.۹۲ درصد تعلق دارد. با توجه به رشد قابل توجه در صنایع پتروشیمی، کانی‌های فلزی، پالایشی و سیمانی‌ها که عمدتا از دلار تاثیر پذیر هستند و عمدتا در سقف قیمتی شاخص ۲ میلیون واحدی قرار دارند، انتظار رشد کمتری از این صنایع نسبت به سایر صنایع می رود.

ادهم ادامه داد: ولی از صنایع ریالی محور از جمله گروه خودرویی، گروه بانکی، پیمانکاری صنعتی، ماشین آلات، انبوه سازی و غذایی درآینده انتظار رشد مناسبی می رود و این صنایع به مرور می‌توانند مورد توجه بازار و سهامداران قرار گیرند.


کد مطلب: 81667

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/81667/پربازده-زیانده-ترین-صنایع-۵-ماه-سال-معرفی-شدند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com