۰
شنبه ۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴

بانک ایران زمین در مسیر رشد

بانک ایران زمین در نگاه اول با روند زیاندهی همراه می باشد، سرفصل دریافت سپرده ها و تسهیلات نیز توازنی ندارد اما این بانک نکته مهمی در دل خود دارد.
بانک ایران زمین در مسیر رشد
به گزارش اخباربانک، بانک ایران زمین در نگاه اول با روند زیاندهی همراه می باشد، سرفصل دریافت سپرده ها و تسهیلات نیز توازنی ندارد اما این بانک نکته مهمی در دل خود دارد.



بانک سپرده های خوبی را جذب کرده است، اما به دلیل این که متولی انحلال موسسه مالی و اعتباری مولی الموحدین شد در قبال سپرده هایی که از موسسه فوق به بانک منتقل شد املاک و مستغلات و شرکت های زیادی را دریافت کرد.



این امر در سرفصل سایر دارایی ها به ارزش حدود 25 هزار میلیارد تومان منعکس شده است به عبارتی بانک در مقابل زیان انباشته خود 14300 میلیاردی خود 25000 میلیارد تومان فقط در سرفصل سایر دارایی های خود دارد.

و علاوه بر پوشش زیان انباشته و توان خروج از ماده 141 چون این دارایی ها عمدتا املاک و شرکت می باشند، با فروش آن ها بانک می تواند زیان انباشته خود را حتی مستهلک نیز نماید.

به عبارتی تنها کاری که باید بانک انجام دهد تبدیل دارایی های خود و فروش آن ها به مانند سایر بانک ها می باشد با این امر هم زیان انباشته بانک کاهشی می شود، هم با ورود منابع جدید و تسهیلات دهی درآمد های مشاع بانک رشد خوبی خواهد داشت.



حتی بانک در این خصوص نیز شفاف سازی نموده و تصمیم دارد طبق الزامات بانک مرکزی هم اقدام به فروش دارایی ها و کاهش زیان انباشته و بعد از آن افزایش سرمایه و خروج از ماده 141 نماید، یعنی همان راهی که منجر به احیا بانک های صادرات و تجارت شد را بانک ایران زمین نیز در همان مسیر در حال گام برداشتن است.
https://akhbarbank.com/vdcg3397.ak9q34prra.html
تازه ترین اخبار