۰
پنجشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۷

ارزیابی شاخص ۱۱ بانک بورسی و تحلیل تکنیکال گروه

کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شاخص ۱۱ بانک حاضر در بورس و تحلیل تکنیکال گروه، روند میان و بلند مدت بانکی ها را مثبت با انتظار رشد حداقل ۲۰ درصدی طی دو تا سه ماه آینده ارزیابی کرد.
ارزیابی شاخص ۱۱ بانک بورسی و تحلیل تکنیکال گروه
به گزارش اخباربانک، علی ملک لی در خصوص وضعیت شاخص گروه بانکی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری شامل ۱۱ بانک  است که از شاخص‌ترین آنها می‌توان به بانک ملت، بانک تجارت و بانک صادرات اشاره کرد. از ۱۵ روز کاری قبل، روند نزولی یک ساله این گروه تمام شده و در حال حاضر شاخص این گروه در حال صعود است.

وی افزود: این گروه در دو روز گذشته معاملات پرحجمی داشته که به این سبب و موارد دیگر، انتظار می رود روند رو به رشد و مطلوبی را از این گروه شاهد بود. به طوری که در ۲ تا ۳ ماه آینده، انتظار رشد حداقل ۲۰ درصدی از کل این گروه می‌رود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به اینکه شاخص بانکی کمتر از گروه‌های دیگر رشد کرده، روند میان و بلند مدت این گروه مثبت ارزیابی می‌شود که به دلیل استقرار دولت جدید و گروه اقتصادی این موضوع بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار خواهد گرفت. در نمودار زیر مثلث نزولی بیش از یک سال است تشکیل شده و به تازگی شاخص بانکی از این مثلث خارج شده و عقب نشینی نیز به این مثلث زده شده که روند صعودی را تایید می کند.

ملک لی تصریح کرد: از نظر تکنیکالی رشد معمولا تا بالای قاعده مثلث ادامه خواهد داشت. البته در آن ناحیه  قرمز رنگ نمودار، یک مقاومت استاتیک وجود دارد. از سوی دیگر تمامی گزینه های سیستم ایچی موکو مانند ابر کومو که حالت صعودی و خط تنکانسن و کیجونسن بالای ابر کومو رو به بالا است که نشان از آرایش صعودی شاخص گروه بانکی است.


 
https://akhbarbank.com/vdciuqav.t1az52bcct.html
تازه ترین اخبار