۰
دوشنبه ۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۴

رشد ۳۳۷ واحدی شاخص کل

شاخص بورس اوراق و بهادار تهران امروز در نخستین روز شهریورماه اندکی رشد داشت.
به گزارش اخباربانک، در پایان معاملات امروز یکم شهریورماه ۱۴۰۰، شاخص با رشد ۳۳۷ واحدی به یک میلیون و ۵۱۵ هزار و ۸۸۶ واحدی رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۴ هزار و ۱۰۰ واحدی به رقم ۴۴۰ هزار و ۱۳۱ واحد صعود کرد.

بر پایه این گزارش، ارزش معاملات امروز در حالی به ۱۰۱ هزار و ۵۸۵ میلیارد ریال رسید که بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۰۷ میلیون برگه در بین سهامداران رد و بدل شد.

نماد‌های تاثیرگذار
"فارس" با ۲۰۵۶ واحد، "میدکو" با ۱۹۱۲ واحد، "فولاد" با ۷۹۶ واحد و "ومعادن" با ۵۸۱ واحد، سرخ پوشان تاثیر گذار بر شاخص بودند همچنین "پترول" با ۱۶۴۳ واحد، "اخابر" با ۷۲۶ واحد و "شپدیس" با ۷۰۱ واحد سبزپوشان تاثیرگذار بر شاخص بودند.
"سپید"، "شستا"، "شپنا"، "پترول"، "برکت"، "خودرو"، "خساپا" و "شپنا" نماد‌های پرتراکنش امروز بازار بودند.
در بازار امروز ۱۸۶ نماد صف خرید و ۵۱ نماد صف فروش بودند.
لازم به ذکر است که ارزش نقدی معاملات امروز بورس تهران نیز بالغ بر ۷۴ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال رسید.

ارزشمند‌های امروز
از سوی دیگر باید اشاره داشت بیشترین ارزش معامله مربوط به نماد‌هایی همچون "پالایش "، "امین یکم"، "دارایکم"، "کمند"، "خبهمن"، "شپنا" و "شستا" بوده است.

پُر حجم‌های امروز
بر اساس همین گزارش باید به سراغ لیست پُر حجم‌ها نیز سری زد تا مشخص شود که سهامداران بورس تهران، امروز به سراغ کدام سهم‌ها رفته‌اند.
در همین راستا بر اساس آمار‌های ارائه شده «خبهمن با یک میلیارد و ۴۴۵ میلیون سهم»، «خساپا با ۸۴۴ میلیون سهم»، «خودرو با ۷۲۴ میلیون سهم»، «پترول با ۳۸۹ میلیون سهم»، «امین یکم با ۳۳۴ میلیون سهم»، «وپارس با ۳۳۴ میلیون سهم» و «خگستر با ۳۳۳ میلیون سهم» در این لیست جای گرفته‌اند.
https://akhbarbank.com/vdcaamna.49n6o15kk4.html
تازه ترین اخبار