پیش‌بینی قیمت سکه در هفته آینده

15 مرداد 1400 ساعت 12:33

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌کنم هفته آینده قیمت سکه و طلا تغییرات و نوسانات چندانی نخواهد داشت.


ایرنا: محمد کشتی آرای در خصوص قیمت طلا در هفته گذشته و پیش‌بینی بهای آن در هفته آینده، اظهار داشت: تغییرات اونس جهانی هفته گذشته بسیار کم بود و به طور میانگین دو دلار کاهش داشت.

وی افزود: به این صورت که قیمت اونس جهانی جگدر ابتدای هفته ۱۸۱۴ دلار بود و روز پنجشنبه به ۱۸۱۲ دلار رسید بنابراین میانگین دو دلار کاهش قیمت داشتیم.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار داشت: مجموع قیمت طلا و سکه در هفته اخیر سیر نزولی داشت و این امر به دو دلیل بود یکی اینکه قیمت ارز کاهش یافت و بهای دلار در معاملات دلار ۲۵۰ تومان ارزان شد و عامل دوم نیز کاهش تقاضا و داد و ستدها به دلیل نزدیک شدن ایام محرم بود.

وی ادامه داد: سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش بهای هفتگی در آخرین معاملات روز پنجشنبه به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید با کاهش ۲۲۰ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه با کاهش ۲۰ هزار تومانی به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

به گفته کشتی آرای سکه یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان هر مثقال طلا نیز با ۱۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی روز پنجشنبه در آخرین معاملات هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۷۶۶ هزارتومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۴ هزارتومان کاهش هفتگی در آخرین معاملات روز پنجشنبه یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان داد و ستد شد.

وی با بیان اینکه کاهش تقاضا برای طلا موجب کاهش قیمت این فلز زرد نمی‌شود، گفت: کاهش تقاضا موجب کم شدن حباب سکه می‌شود؛ بنابراین قیمت اصل طلا در ایام نزدیک‌ به ماه محرم که تقاضا کاهش می‌یابد کم نمی‌شود و تنها روی قیمت سکه و کاهش حباب موثر است زیرا قیمت جهانی طلا و قیمت ارز است که بر کاهش طلا و سکه تاثیر دارد.

کشتی آرای تصریح کرد: پیش بینی می‌کنم قیمت جهانی طلا در هفته آینده با توجه به اینکه در ماه آگوست هستیم و بسیاری از شرکت‌ها در تعطیلات تابستانی هستند، تغییر زیادی نخواهد داشت و تغییرات احتمالی قیمت طلا در هفته پیش رو مربوط به نرخ ارز خواهد بود.

به گفته نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، حباب سکه در محدوده ۴۷۰ هزار تومان است.

وی تاکید کرد: تقاضا برای مصنوعات طلا نیز از چند روز قبل کاهش یافته است و تقاضایی برای طلای آب شده وجود ندارد و بازار روال عادی خود را دارد.


کد مطلب: 81379

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/81379/پیش-بینی-قیمت-سکه-هفته-آینده

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com