۰
۳۰ درصد بانک‌های مرکزی سراسر جهان قصد دارند طی ۱۲ تا ۲۴ ماه آینده، سهم یوان را در دارایی‌های خود افزایش دهند و ۲۰ درصد بانک های مرکزی جهان تصمیم به کاهش سرمایه‌های دلاری خود گرفته‌اند.
به گزارش اخباربانک به نقل از راشا تودی، تحقیقات نشان می‌دهد یک سوم بانک‌های مرکزی سراسر دنیا در آینده نزدیک یوان را به سرمایه‌های خود اضافه می‌کنند.

طبق تحقیقات موسسه گلوبال پابلیک اینوستر که توسط انجمن رسمی موسسات مالی و پولی در لندن منتشر شده، 30 درصد بانک‌های مرکزی قصد دارند طی 12 تا 24 ماه آینده، سهم یوان را در دارایی‌های خود افزایش دهند.

این مجمع ادعا می‌کند افزایش سهم یوان یک روند جهانی خواهد بود ولی در آفریقا شدیدتر است چون حدود نیمی از بانک‌های مرکزی این قاره تصمیم به افزایش ذخایر یوان خود گرفته‌اند.

تحقیقات همچنان نشان می‌دهد 20 درصد از بانک‌های مرکزی سراسر جهان قصد دارند طی ماه‌های آینده سهم دلار را از دارایی‌های خود کم کنند. 18 درصد از بانک‌ها هم تصمیم به کاهش ذخایر یورو گرفته‌اند.

روسیه در همین راستا دلار را کاملاً از صندوق ثروت ملی خود حذف کرده و سهم آن را از 35 درصد به صفر رسانده است. روسیه سهم یوان چین را در این صندوق تا 30.4 درصد بالا برده است که در رتبه دوم پس از یورو با 39.7 درصد قرار دارد.

اطلاعات مجمع موسسات مالی لندن نشان می‌دهد بانک‌های مرکزی، صندوق‌های ثروت حکومتی و صندوق‌های بازنشستگی در حال حاضر روی هم 42.7 تریلیون دلار سرمایه دارند. ذخایر بانک مرکزی در سراسر جهان 1.3 تریلیون دلار در 2020 افزایش یافت و به رکورد جدید 15.3تریلیون دلار رسید. اکثر بانک‌های مرکزی تاکید دارند بازارهای مالی بسیار به سیاست‌های پولی آنها وابسته هستند ولی 40 درصد از آنها عقیده دارند این سیاست ها باید فعالانه به روز رسانی شوند.
 
https://akhbarbank.com/vdccoiq4.2bqs18laa2.html
تازه ترین اخبار