۰
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶

طلا در برابر دلار کوتاه آمد

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تحت تاثیر تقاضا برای دلار به عنوان دارایی امن در بحبوحه شیوع کرونای دلتا، کاهش پیدا کرد.
به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۸۰۷ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۰۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۸۱۱ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

کایل رودا، تحلیلگر آی جی مارکتس اظهار کرد: اگرچه طلا به عنوان دارایی امن شناخته می شود اما زمانی که نگرانیهای واقعی درباره دورنمای رشد اقتصادی و سیاست پولی آتی مطرح شده و تقاضا برای دارایی امن شکل می گیرد، دلار آمریکا همیشه برنده می شوند. ما شاهد آن بودیم که خریداران در قیمت پایین ۱۸۰۰ دلار اونس طلا وارد بازار شدند و این امر از قیمتها حمایت کرد اما در حال حاضر دلار با این پیش بینی که عملکرد اقتصاد آمریکا بهتر از اقتصاد جهانی خواهد بود، یک دارایی امن دیده می شود.

دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۱ درصد رشد کرد و نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه و نیم گذشته ایستاد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد. بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا از پایینترین رکورد پنج ماهه بهبود یافت.

بازارهای سهام آسیایی پس از افت شدیدی که در دو روز معامله گذشته به دلیل نگرانیها نسبت به تاثیر شیوع پرسرعت کرونای دلتا شدند، در معاملات روز چهارشنبه صعود کردند.

بر اساس گزارش رویترز، توجه سرمایه گذاران اکنون به نشست سیاست پولی روز پنج شنبه بانک مرکزی اروپا معطوف شده که به دنبال ترسیم مسیر سیاست پولی جدیدی در بحبوحه نگرانیهای فزاینده از موج سوم شیوع ویروس کرونا است.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است حمایت در سطح ۱۸۰۵ دلار را شکسته و به سمت محدوده ۱۷۹۵ تا ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۸۸ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۶۵۰ دلار و ۴۲ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۶۵ دلار و ۵۳ سنت ایستاد.
https://akhbarbank.com/vdcfeydc.w6dy1agiiw.html
تازه ترین اخبار