۰
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۲

دو پیش بینی از بورس در روزهای آینده

بورس در روزهای گذشته روند متعادلی را در پیش گرفته بود. حالا با توجه به تعطیلی چند روزه بازار سرمایه و نزدیک شدن به آغاز کار دولت جدید روند بازار سهام به چه شکل خواهد بود؟
به گزارش اخباربانک، چند روز گذشته بازار سهام باز هم روند متعادل و مثبتی را در پیش گرفت. سهامداران حقیقی رکورد خود را برای حضور مجدد در بورس زدند. به نظر می‌رسد اعتماد در بازار دوباره در حال شکل‌گیری است.

شاخص کل بورس در تیر ماه امسال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید و بازدهی بورس در این ماه از تمامی بازارهای موازی طلا، ارز و مسکن بیشتر شد.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دلیلی جدی برای رشد بورس در ماه گذشته بوده است. مشخص شدن نتیجه انتخابات فشار ابهام را از بازار کم کرد. همزمان مذاکرات برجام انجام می‌گرفت و حالا چند روزی است که آمریکا برخی از تحریم‌های تجاری ایران را هم لغو کرده. همه این دلایل رشد بازار را تثبیت کردند تا بخش کوچکی از زیان یک ساله سهامداران کم شود.

در یک ماه گذشته «شستا» به عنوان غول بزرگ بازار، افزایش سرمایه داد و لیدر جدید بازار شد. نمادهای گروه‌ پالایشی هم با اعلام نرخ‌های جدید و انتشار گزارش‌های مالی خود روند بازار را تغییر دادند. در تیر ماه شاهد تعدیل در قیمت عمده نمادها بودیم و حالا بی‌شک بسیاری از سهم‌ها در اوج ارزندگی خود قرار گرفته‌اند.

درباره روند بازار در روزهای آینده و با شروع دولت ابراهیم رئیسی سلمان نصیرزاده معتقد است: زمانی که دولت در مرحله‌ای قرار بگیرد که تایید صلاحیت‌های وزرا و تیم اقتصادی را شروع کند بازار رفتار محافظه‌کارانه‌ای را از خود نشان می‌دهد. اما باید توجه کرد که توقع بازار سرمایه از دولت  دستکاری نکردن در مکانیزم اصلی بازار و افزایش شفافیت است.

سعید درخانی، کارشناس بازار سرمایه هم درباره روند بازار سرمایه در دولت بعدی با توجه به کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی گفت: با توجه به کسری بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۰، به نظر می‌رسد نرخ دلار از محدوده‌های فعلی بیشتر شود. فروش شرکت‌ها بیشتر شوند و بازار سرمایه به صورت تورمی رشد کند.  با توجه به کسری بودجه امسال پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت دولت باید نرخ ارز را در بودجه به بالای بیست هزار تومان افزایش دهد.
https://akhbarbank.com/vdcdkf0j.yt0fn6a22y.html
تازه ترین اخبار